1. Aktualności
  2. Polska

Frąckowiak (ZPSiH): Coraz więcej produktów tradycyjnych na półce

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© frąckowiak (zpsih)

– Rynek produktów nabiałowych zmienia się nieustannie, ale pewne zakorzenione standardy mają na szczęście szansę pozostać niezmiennymi – mówi Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – Świadomi konsumenci niejednokrotnie z rozrzewnieniem wspominają czasy, kiedy mleko samo kwasiło się w kuchni i potem zawsze powstawał z niego domowy twaróg na sitku. Nieświadomie jednak zaczynają wymagać od handlu produktów, które spełnią ich rosnące oczekiwania, wynikające coraz częściej z wygody, ale kosztem smaku.


– Z jednej strony wolą produkty z dłuższym terminem przydatności do spożycia, które albo dłużej poleżą w lodówce, albo zawsze będą obecne na półce sklepu, a z drugiej tęsknią za tym prawdziwym smakiem polskiego krótkoterminowego nabiału. Nie da się wszystkiego pogodzić i dlatego na rynku jest miejsce dla każdego, lecz z coraz większą preferencją dla produktów tradycyjnych, z czystą etykietą i niepowtarzalnym domowym smakiem. Właśnie dlatego kategoria tego typu produktów poszerza się o kolejne specjały, a na skutek kurczenia się tradycyjnego kanału detalicznego coraz częściej znajduje uznanie i miejsce na półkach ogólnopolskich sieci handlowych. Dzięki temu Frąckowiak (ZPSiH) ma możliwość docierania ze swymi domowymi serami smażonymi do klientów w całej Polsce, przygotowując się do wprowadzenia na rynek kolejnych nowości w zakresie tego regionalnego specjału – dodaje Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Frąckowiak (ZPSiH).