1. Aktualności
  2. Polska

Smurfit Kappa: Personalizacja opakowań dotarła do produktów mleczarskich

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© smurfit kappa

– Segment opakowań do żywności jest jedną z najszybciej rozwijających się kategorii w naszej branży. Nieustanne wprowadzanie nowych produktów i odmian oraz dotarcie do coraz lepiej określonej grupy docelowej naszych odbiorców, stawia przed nami wiele ciekawych wyzwań – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Marcin Sowik, Innovation & Development Manager w firmie Smurfit Kappa Polska. – Spełnienie wymagań bezpieczeństwa pakowanego towaru to absolutne minimum, które na tym etapie sytuacji rynkowej jest już dla nas standardem. Obserwujemy dostosowywanie opakowań do zmieniającej się struktury społecznej w naszym kraju. Poza tak znanymi trendami, jak dopasowanie rozmiarów opakowań produktów spożywczych do coraz mniejszych gospodarstw domowych, kładziemy akcent na aspekty postrzegania emocjonalnego produktu. Ważne jest, aby traktować produkt spójnie. Wszystkie informacje, kategoria marki oraz ekspozycja w punkcie sprzedaży powinny być idealnie dopasowane do marketingowej strategii. Nazywamy to marketingiem 360 stopni.


– Na rynku opakowań do produktów mleczarskich widzimy dwa ekstrapolujące trendy. Presja cenowa oraz relatywnie niskie przywiązanie do produktów nabiałowych pierwszej potrzeby spychają nasze opakowania do bardzo prostych ekonomicznych rozwiązań, zapewniających tylko lub aż bezpieczeństwo produktu w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony jest grupa firm na polskim rynku, które ciągle poszerzają swoją ofertę produktową o nowości. Tutaj mamy duże pole do kreacji nowej formy zaprezentowania produktu, podkreślenia ich unikalności. Pochodzenia surowca, a także wyróżnienia w tłumie sklepowej półki. Trend personalizacji opakowań dotarł także do produktów w branży mleczarskiej – wskazuje Marcin Sowik.
– Opakowanie oferowane przez Smurfit Kappa w Polsce to przede wszystkim optymalny dobór produktu do wymogów pakowanych towarów. Z wieloma klientami pracujemy od najwcześniejszego etapu projektowania nowego produktu, który chcą wprowadzić na rynek. To właśnie w naszym Experience Centre w Koninie tworzymy wspólnie nowe pomysły i nowe rozwiązania – dodaje nasz rozmówca.
– Z jednego miejsca jesteśmy w stanie prześledzić jak wygląda dana kategoria produktowa w sieciach handlowych na całym świecie. Pozwala to nam na odkrycie ciekawych insightów konsumenckich. Wiemy, że wiele koncepcji nowego produktu ginie jeszcze w fazie koncepcji. Niemniej, te które są odpowiednio przemyślane, opracowane w każdym szczególe marketingowym i produkcyjnym mają największe szanse powodzenia. Wykorzystując nasze dedykowane narzędzia do projektowania opakowań dla branży mleczarskiej, jesteśmy w stanie zapewnić opakowanie, które ma ciekawy kształt, spełnia wymagania bezpieczeństwa produktu. Przy wykorzystaniu naszego wirtualnego środowiska sklepowego, bez opuszczania naszego centrum jesteśmy w stanie zweryfikować jak nasz nowy produkt jest postrzegany na półce sklepowej daje nam to ogromną przewagę nad konkurencją w skracaniu procesu wdrażaniu nowego produktu do kilku tygodni. Dodatkowo, poprzez testowanie produktu w wirtualnym świecie nie musimy ponosić kosztów prototypów, a także ograniczamy ryzyko wycieku informacji nt. nowego produktu. Shelf Smart to nazwa naszego procesu projektowego, które pozwala zapewnić sukces biznesowy produktów naszych klientów – mówi Marcin Sowik.
– Niedawno wprowadziliśmy na rynek tacę do transportu kubeczków na sery do smarowania. Takie opakowanie to niestandardowa forma prezentacji na półce sklepowej. Kubeczki wyróżniają się na półce poprzez ekspozycje do góry dnem. Naszą rolą było opracowanie rozwiązania, które zapewnia standardowe układanie kubeczków w transporcie. Z uwagi na proces pakowania oraz wytrzymałości w transporcie. Nasza dwustronna taca umożliwia bezpieczny transport oraz bardzo szybki obrót towaru i umiejscowienie całej zawartości tacy z kubeczkami na półce sklepowej. To tylko jeden przykład z naszej szerokiej gamy rozwiązań produktów przeznaczonych do transportu i ekspozycji produktów nabiałowych – podsumowuje Marcin Sowik, Innovation & Development Manager w firmie Smurfit Kappa Polska.