1. Aktualności
  2. Świat

USA: General Mills zawiera partnerstwo z Organic Valley

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Gigant spożywczy, General Mills ogłosił zawarcie strategicznego partnerstwa z największą mleczarnią oferującą produkty organiczne Organic Valley. Porozumienie ma pomóc 20 gospodarstwom mleczarskim pozyskać dodatkowe grunty do produkcji ekologicznej w ciągu trzech lat.
General Mills w ostatnich latach rozwijał portfolio produktowe złożone z wyrobów organicznych. Takie marki jak: Cascadian Farm, Muir Glen, Larabar, Liberté, Mountain High, Mountain High, Food Should Taste Good, Immaculate Baking, Annie’s i EPIC Provisions są brandami ekologicznymi. General Mills jest obecnie 3. największym dostawcą produktów tego rodzaju.


Partnerstwo pozwoli wspierać produkcję jogurtów marki Yoplait, Annie, Liberté i Mountain High. W przypadku linii Liberté możemy mówić wręcz o transformacji całej istniejącej linii do linii produktów bio.
Popyt na żywność ekologiczną rośnie w USA tak szybko, że podaż nie jest w stanie za tym nadążyć. W USA areał wykorzystywany do produkcji żywności bio to zaledwie 1% areału ogółem. W ciągu najbliższych pięciu lat wzrost sprzedaży produktów bio ma mieć dynamikę dwucyfrową.
Od 2009 roku, General Mills zwiększyła areał organiczny o 120%, a obecnie jest jednym z pięciu największych nabywców składników organicznych oraz drugim, największym nabywcą ekologicznych owoców i warzyw w sektorze żywności pakowanej.
General Mills jest wiodącą globalną firmą spożywczą o obrotach rocznych na poziomie 18,7 mld USD.
Jej główne marki to Cheerios, Annie, Yoplait, Nature Valley, iber One, Häagen-Dazs, Betty Crocker, Pillsbury, Old El Paso, Wanchai Ferry, Yoki.