Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Mlekoma Dairy: Sery tupu włoskiego: mascarpone i mozzarella osiągają dużą dynamikę latem

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2016-06-08 10:28:14

© mlekoma

– W 2015 roku wprowadziliśmy do naszego portfolio serek mascarpone 250 g. Widząc ogromne zainteresowanie produktem rozwinęliśmy gamę o gramatury 500 g oraz dedykowane dla HoReCa wiaderko 2 kg. Z przyjemnością obserwujemy comiesięczny wzrost sprzedaży i rosnące grono klientów – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Dawid Dobak, Dyrektor ds. Dystrybucji Nowoczesnej w Mlekoma Dairy. – Jak ciekawy jest to produkt, można zobaczyć m.in. na naszym profilu facebookowym, gdzie kulinarne fantazje z wykorzystaniem właściwości serka zaskakują dzień po dniu. Obserwując to, dochodzimy do wniosku, jak bardzo wiele jest jeszcze do odkrycia i właściwie jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia.

– Produkt można wykorzystać na wszelkie sposoby – od deserów, poprzez dodatek do dań głównych, bazy sosów, etc. Sprzedajemy także ser mozzarella w różnych formach i gramaturach, który wykorzystywany jest przez klientów głównie do pizzy i zapiekanek.
– Rynek produktów nabiałowych o włoskim rodowodzie nie jest jeszcze nasycony i producenci to wykorzystują. W naszym kraju cały czas występuje zjawisko sezonowości, które dyktuje pogoda, dlatego perspektywy oceny wzrostu lub spadku możemy mierzyć w skali całego roku, jednocześnie odnosząc do analogicznego okresu, w którym dokonujemy analizy. W okresie letnim najlepsze perspektywy wzrostu sprzedaży mają serki mascarpone i ricotta wykorzystywane np. do deserów z owocami, wszelkiego rodzaju tart i zapiekanek. Tak jak wcześniej wspomniałem, książką kucharską jest nasza fantazja – dodaje Dawid Dobak.
– Ciekawym produktem z naszego portfolio jest także Petida – pyszny, dojrzewający, miękki ser sałatkowy, w zalewie solankowej. Jest to ser typu śródziemnomorskiego, zakonserwowany w solance, aby zachował swój świeży, łagodny, mleczny smak. To produkt uniwersalny o szerokim zakresie zastosowań. Można dodawać do sałatek, do dań na ciepło, do farszów i sosów.
– Trudno odpowiedzieć w kilku zadaniach na pytanie: jaką dynamikę sprzedaży osiągają poszczególne grupy produktów na naszym rynku. To temat na dłuższą rozmowę i bardziej szczegółową analizę. Patrząc przez pryzmat firmy Mlekoma Dairy możemy powiedzieć, że właśnie sery typu włoskiego – mascarpone i mozzarella osiągają dużą dynamikę-zwłaszcza w okresach letnich. W pozostałych porach roku rozwijamy sprzedaż serów żółtych, choć obecnie dynamika wzrostu-spadku sterowana jest przez sytuację rynkową i czynnik ceny. Mam wrażenie, że bardzo podobnie jest u wielu producentów nabiału, choć oczywiście zależy to od ukierunkowania i oferowanego asortymentu – podsumowuje Dawid Dobak, Dyrektor ds. Dystrybucji Nowoczesnej w Mlekoma Dairy.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25