1. Aktualności
  2. Świat

Coca-Cola przegrywa z markami mleczarskimi w Kolumbii i trzech innych krajach Ameryki Łacińskiej

Źródło: Anilact za Diario La Republica
Autor: Janusz Górski

W badaniu Brand Footprint Kantar Worldpanel 2016, które przeprowadzono w okresie od listopada 2014 do października 2015 roku, najchętniej wybieraną marką w kolumbii była mleczarska Colanta. Produkty mleczarskie marki Colanta wybierało 70,5% gospodarstw domowych, co przekładało się na częstotliwość zakupu 34,6 razy w roku. Co ciekawe marka Colanta pokonała znaną markę Coca-Cola, która przegrała z markami mleczarskimi nie tylko tutaj.


Dla porównania w krajach Ameryki Środkowej i Południowej najczęściej wygrywała marka Coca-Cola. Wyjątkiem była Kolumbia, Argentyna z mleczarską marką La Serenissima (producent: Mastellone Hnos), Peru (marka mleczarska Gloria firmy Grupo Gloria) oraz Boliwia (marka Pil należąca poprzez firmę Pil Andina do Grupo Gloria).
Coca-Cola była górą w Brazylii, Chile, Ekwadorze, Meksyku i Wenezueli.