1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży oraz lojalności konsumenckiej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Konsumenci stawiają na naturę. Najchętniej wybierają jogurty naturalne. Mają do wyboru jogurty o różnej gęstości – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). W ofercie Mlekpol (SM) są: jogurty pitne Milko, jogurt grecki Mlekpol (SM) wyróżniony przez konsumentów tytułem Najlepszego Produktu 2016 roku, nasza nowość – jogurt naturalny gęsty bez dodatku mleka w proszku oraz regionalne naturalne jogurty augustowskie, w tym wersja 0% tłuszczu. Jogurty naturalne przeżywają prawdziwy boom. Sprzyja im moda na gotowanie, zdrowe naturalne odżywianie i zgrabną sylwetkę. Jogurty naturalne gęste, w tym ten typu greckiego, znakomicie zastępują majonez, śmietanę, a nawet tłusty twaróg – mówi Ewa Gromadzka.

– Najchętniej wybierane są przez konsumentów opakowania o gramaturze ok. 400 g. Znakomicie sprawdzają się w kuchni. Są idealną porcją do wykorzystania przy rodzinnym gotowaniu. W 2015 roku produkcja najwyższej klasy jogurtów naturalnych w Mlekpol (SM) szła pełną parą. Odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży oraz lojalności konsumenckiej. Oprócz wspomnianego już jogurtu greckiego, popularnością cieszył się nasz regionalny wyrób – jogurt naturalny augustowski – wskazuje Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).
– Przed nami zdrowe, naturalne, białe kulinarne szaleństwo. Produkcja jest przygotowana na większe zapotrzebowanie wśród konsumentów. W pełnej gotowości jest również dział logistyki, który dostarcza świeży produkt just in time, co w przypadku jogurtu ma szczególne znaczenie. Napoje fermentowane, w tym szczególnie jogurty naturalne, najlepiej sprzedają się właśnie w okresie wiosenno-letnim. Stają się nieodzowną przekąską, bazą deseru, dipem do warzyw i wędlin. W okresie jesienno-zimowym konsumenci częściej sięgają po jogurt typu greckiego, który jest bardziej kaloryczny. Z naszych obserwacji wynika, że jogurty naturalne będą cieszyć się powodzeniem wśród konsumentów, bez względu na zmieniające się mody. Zadomowiły się w polskich kuchniach na dobre – podsumowuje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).