Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Mlekpol (SM): W 2015 roku odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2016-04-15 12:13:51

© mlekpol (sm)

– Kategoria serów typu holenderskiego jest najpopularniejsza wśród serów dojrzewających. Gouda, Edam lub Złoty Mazur są najchętniej wybieranymi przez konsumentów – mówi Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Dzięki możliwości podróżowania, licznym programom kulinarnym oraz internetowi konsumenci odkryli sery. Jeszcze niedawno wybierając ser kierowali się przede wszystkim ceną. Sery żółte dzielili na te z „dziurami” i bez. To się zmieniło.

– Sery typu holenderskiego wybierane są jednak częściej, ponieważ są bardziej uniwersalne w zastosowaniu, a swoim smakiem zaspakajają różnorodne gusty. Są łagodne, bardziej wytrawne np. od serów typu szwajcarskiego. Świetnie sprawdzają się zarówno jako składnik pożywnych i zdrowych kanapek jak również baza przekąsek koktajlowych czy składnik zapiekanek. Wędliny i mięsa coraz częściej i chętniej zastępowane są właśnie serami dojrzewającymi – wskazuje Ewa Gromadzka.
– Sprzedaż serów dojrzewających zdecydowanie wzrosła po wprowadzeniu konfekcjonowania, czyli porcjowania w plastry i kostki. Konsumenci cenią nie tylko smak, ale i wygodę. Obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych, które wraz z serami macierzystymi (cylindry i bloki) sprzedajemy pod marką „Mlekpol”. Plastry i kostki oferujemy o gramaturze już od 100 g, aż do 1 kg – w tzw. opakowaniach familijnych. Ponad 60% sprzedaży serów dojrzewających stanowią sery typu holenderskiego. W 2015 roku Mlekpol (SM) zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych – mówi Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).
– Proces budowania marki jest złożony. Twa średnio ok. 5 lat. Rynek zbytu jest zróżnicowany. Staramy się wspierać sprzedaż w miejscu dystrybucji, zarówno w hurtowniach jak i sklepach. Nie można pominąć też sektora Private Label, który rozwija się dynamicznie. Dotyczy to serów konfekcjonowanych, zarówno w postaci kostek jak i plastrów. W tym segmencie również najchętniej kupowane są sery typu holenderskiego. Klienci najczęściej wybierają opakowania typu otwórz-zamknij, które ułatwiają przechowywanie i korzystanie z produktu – dodaje Ewa Gromadzka.
– 20 lat w produkcji i sprzedaży serów dojrzewających to epoka. Wiele się zmieniło. Począwszy od unowocześnienia produkcji – linii produkcyjnych, sposobów dojrzewania serów po konfekcjonowanie. Proces produkcji jest skrócony, bezpieczniejszy, bardziej ekonomiczny. Zmienił się również konsument. Jest bardziej świadomy kulinarnie. Szuka konkretnych smaków, wybiera gatunki – podsumowuje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25