1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Produkty light hamują

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Produkty typu light dobrze wpisują się w aktualne trendy prozdrowotne. Warto zwrócić uwagę na to, że rynek produktów light ewoluuje – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Kiedyś kategoria miała bardzo dynamiczne tempo wzrostu, teraz wyhamowała. Trend ten wynika głównie z tego, że konsumenci zaczęli ćwiczyć i uprawiać jakiś sport, chociażby biegać. Z drugiej strony widoczne jest zainteresowanie bardziej dietą zbilansowaną, która pozwala na utrzymanie dobrej kondycji, dobrego stanu zdrowia i figury.
Dieta powinna być dobierana do indywidualnych potrzeb. Jest naturalnym elementem zdrowego trybu życia i w naturalny sposób wpisuje się w zmianę ewentualnych złych nawyków żywieniowych. Zbilansowana dieta ma za zadanie dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych mu składników odżywczych i witamin. Dlatego tak ważne jest wybieranie w ciągu dnia produktów pokarmowych ze wszystkich grup – mówi Jacek Wyrzykiewicz.


– Oczywiście Hochland ma w swojej ofercie grupy produktów z niższą zawartością tłuszczu i obniżoną kalorycznością: sery topione light w plasterkach Fit Gouda i w krążkach Mix Fit. Są to produkty najwyższej jakości, produkowane z najlepszych składników. To idealne rozwiązanie dla smakoszy, którzy liczą kalorie, bowiem wyjątkowy proces produkcji gwarantuje pyszny smak i delikatną konsystencję – przy obniżonej zawartości tłuszczu – wskazuje nasz rozmówca.
– Podejście handlu do produktów light jest bardzo zróżnicowane, są miejsca na mapie sprzedażowej, gdzie produkty light cieszą się sporym zainteresowaniem. Jednak topowe i najczęściej kupowane smaki to tradycyjne warianty śmietankowe. To właśnie najczęściej wybierane i kupowane smaki mają największą dystrybucję – proste prawo popytu i podaży. Dziś żaden detalista nie może sobie pozwolić na brak kluczowych produktów pod marką Hochland – zwraca uwagę Jacek Wyrzykiewicz.
– I chociaż polscy konsumenci często deklarują wielką miłość do kuchni light, także śródziemnomorskiej lub orientalnej, jednakże jeśli przyjrzymy się dystrybucji i udziałom rynkowym poszczególnych smaków, okazuje się, że Polacy są tradycjonalistami i te deklaracje nie zawsze są wiarygodne. Z drugiej strony warto eksponować produkty light w sklepie, bo jest grono osób nimi zainteresowanych, a warto z ofertą docierać do wszystkich odbiorców – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.