Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Hochland Polska: Segment serów pleśniowych wzrósł w 2015 roku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2016-03-14 11:28:01

– Rok 2015 był dobrym okresem sprzedażowym dla kategorii serów pleśniowych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Zdaniem ekspertów kategoria systematycznie rośnie rok do roku i także w minionym roku zanotowała +5% rok do roku. Największym zainteresowaniem kupców cieszy się wśród serów pleśniowych Camembert, który jest największym segmentem serów pleśniowych i w największym stopniu przyczynia się do ich wzrostu.

– Zimą konsumenci jakby chętniej sięgają po sery pleśniowe, jednak najważniejsze jest dostosowanie oferty do potrzeb konsumentów. Tutaj pomocne jest zarządzanie półką, na które składają się dwa istotne elementy: techniki eksponowania i warunki przechowywania. Pierwszy z nich to nic innego jak uporządkowana ekspozycja – jako warunek jej atrakcyjności, a co za tym idzie – zainteresowania klienta. Uporządkowaniu oferty mogą służyć wdrożone przez Hochland podstawki do regałów chłodniczych, zaprojektowane oddzielnie dla każdej grupy asortymentowej lub specjalne kartony ekspozycyjne. Z kolei przechowywanie i ekspozycja serów Hochland musi się odbywać w regałach i ladach chłodniczych, co jest szczególnie ważne dla bardzo wrażliwych na temperaturę serów pleśniowych. Ważne jest, aby uwrażliwić sprzedawców na preferowane, zawsze umieszczone na opakowaniu, warunki przechowywania serów – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.
– Sery pleśniowe przyciągają do sklepów wartościowego konsumenta, ponad 25% to ludzie zamożni. Kategorię serów pleśniowych staramy się rozwijać poprzez adresowanie naszej oferty do dwóch rodzajów kupujących – „aspiracyjnych” i „koneserów” oraz dwóch okazji konsumpcji poprzez dwie różne marki – Hochland i Valbon oraz dwie różne oferty produktowe. Sery pleśniowe Hochland to oferta dla konsumentów poszukujących codziennej alternatywy dla innych serów w przystępnej cenie, dzięki którym odmienią swoją kanapkę. W ofercie serów pleśniowych Hochland znalazły się najbardziej popularne warianty smakowe brie i camembert. Z kolei rodzina serów Valbon produkowana przez firmę Hochland Polska jest ofertą premium w rozsądnej cenie, skierowaną do koneserów sera pleśniowego. Wyjątkowość oferty podkreślają opakowania premium. Szukamy nowych rozwiązań, by uzasadniać znaczenie marki. Wyzwaniem jest znalezienie wyważonego balansu pomiędzy racjonalnymi, a emocjonalnymi argumentami. Jedynym sposobem na wartościowy rozwój kategorii serów są innowacje, na które stawia Hochland – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25