1. Aktualności
  2. Świat

Wyraźnie dobre wyniki Grupy Bel za 2015 rok

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Grupa Bel jest jednym z niewielu podmiotów mleczarskich, które wykazują wzrost obrotów za 2015 rok. Skonsolidowane wyniki sprzedażowe pokazują wzrost 5,9%, co ma związek z pozytywnymi efektami walutowymi i efektem konsolidacji. Gdyby nie to, wzrost wyniósłby zaledwie 0,1%. Czwarty kwartał był jednak bardziej niekorzystny i wzrost organiczny byłby ujemny.


Najlepszą sprzedaż wartościowo Bel realizował w Ameryce (dzięki produktom BabyBel), Afryce i obszarze Azji i Pacyfiku. To były obszary znaczącego wzrostu organicznego (8-14%). Zdecydowanie najsłabiej zachowały się Środkowa i Północna Europa, gdzie zanotowano organiczny spadek (kondycja rynku ukraińskiego). Sprzedaż w zachodniej Europie przyniosła niewielki spadek co firma zawdzięcza tylko dobrej kondycji produktów markowych, które uchroniły Bel przed większymi spadkami.