1. Aktualności
  2. Świat

Meksyk: Amerykański gigant, Grupo Lala poprawia wyniki

Autor: Janusz Górski

Środkowoamerykański kolos może zaliczyć rok 2015 z całym jego bagażem dekoniunktury jednak do udanych. Dzięki operowaniu na rynku silnym demograficznie, jego wyniki są lepsze z roku na rok. Wynik na sprzedaży wyniósł 2,54 mld euro w 2015 roku wobec 2,51mld euro w 2014 roku. Dynamika sprzedaży w walucie rodzimej jest znacznie wyższa (7,1%) niż wyglada to w przeliczeniu na euro.


Wzrosty były możliwe dzięki zwiększeniu wolumenów sprzedaży i polityce przejęć. W obszarze produktowym najsilniej wzrosła sprzedaż śmietany, masła, jogurtów, serów, smarowideł, lodów i deserów (+13,3% w walucie peso). Wzrost był zaś odczuwalnie niższy w segmencie mleka płynnego i proszkowanego („tylko 6,3%”).
Grupo Lala poprawiła także wynik netto do 208 mln euro.