1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Nabiał i czysta etykieta w centrum zainteresowania konsumentów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Sprzedaż produktów z czystą etykietą rozwija się i jest duża szansa, że trend ten będzie rozszerzał się dalej – mówi Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Konsumenci są dziś bardziej świadomi, a przez to coraz bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Zwracają większą uwagę na skład i pochodzenie żywności oraz jej oddziaływanie na zdrowie. Produkty nabiałowe i inne, wykorzystywane w codziennej diecie, są w centrum zainteresowania konsumentów. Wyzwanie, przed którym stają szczególnie producenci żywności, dotyczy tego, jak pogodzić wymogi nowoczesnej produkcji z oczekiwaniami konsumentów, chcących spożywać zdrową i naturalną żywność.


– Producenci żywności poprzez działania marketingowe i reklamowe mają największy wpływ na kształtowanie modeli konsumpcji i dlatego podkreśla się ich szczególną rolę w tym obszarze. Odpowiedzialność producentów żywności nie jest postrzegana tylko jako dostarczanie produktów bezpiecznych i dobrej jakości. Wiele międzynarodowych instytucji, agencji i organizacji przygotowuje wytyczne dla firm z sektora spożywczego chcących sprostać wyzwaniom wynikającym z rosnących potrzeb konsumentów i zmian w środowisku. Potrzeby i oczekiwania konsumentów są dziś kluczowym czynnikiem zmieniającym oblicze producentów żywności. Czyszczenie etykiet środka spożywczego nie może odbywać się na zasadzie usunięcia składnika z etykiety. Usunięcie składnika z etykiety powinno być następstwem eliminacji konkretnego składnika z produkcji określonego środka spożywczego. Podążanie za tym trendem jest pozytywnym zabiegiem tylko wtedy, gdy faktycznie jest przejawem czystych intencji i o ile faktycznie zostaną dokonane zmiany w składzie produktów – podkreśla nasz rozmówca.
– Pod marką Almette rozpoczęliśmy kilka lat temu rewolucję, promując „czysty” wizerunek marki. Konsument Almette nie musi wiedzieć co to są zagęstniki, barwniki i konserwanty, gdyż w Almette ich po prostu nie ma. Te racjonalne argumenty podkreślają wyróżnialność marki Almette, które dodatkowo akcentujemy informacją, że Almette to polskie mleko i naturalne składniki! Kontynuując naszą strategię poszliśmy krok dalej i nastąpiła optymalizacja receptur, po której sery żółte Hochland nie zawierają konserwantów, antybiotyków i tłuszczów roślinnych, są jednocześnie bogatym źródłem wapnia, o czym informujemy naszych konsumentów, także na opakowaniach naszych produktów – mówi Jacek Wyrzykiewicz.
– W następnym kroku wprowadziliśmy na rynek kolejną grupę wyrobów z czystą etykietą – nowe sery topione Hochland, które zyskały nową, poprawioną recepturę eliminującą konserwanty. Hochland znakuje swoje produkty ze szczególną starannością często wykraczając ponad obowiązujące normy i standardy. W niektórych przypadkach jesteśmy prekursorem prowadzonych działań. Zgodnie z międzynarodowymi zaleceniami dla sektora spożywczego odpowiedzialny produkt powinien też spełniać kilka innych warunków: być tworzony w odpowiedzi na potrzeby konsumentów; informować kupujących o składzie, walorach żywieniowych i oddziaływaniu na zdrowie poprzez wiarygodne, rzetelne, a także czytelne oznakowanie; być odpowiedzialnie reklamowany; umożliwiać konsumentom łatwy sposób zgłaszania uwag i reklamacji; edukować konsumentów, promując zdrową, zbilansowaną dietę oraz aktywny styl życia. W ostatnich latach rozwijamy nasze podejście do odpowiedzialności produktu i mamy na tym polu sporo doświadczeń – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.