1. Aktualności
  2. Polska

Podsumowanie roku w Sertopie

Autor: Janusz Górski
© sertop

– Minione dwanaście miesięcy było dla nas czasem nie tylko intensywnego rozwoju, ale także rokiem wielu wyzwań, który zakończyliśmy z sukcesem realizując założone cele sprzedażowe. W 2015 roku zakończyliśmy także unijny program promocyjny obejmujący takie rynki jak: Niemcy, Francja, ZEA, Chiny oraz Ukraina. W ramach tego projektu wzięliśmy udział w licznych, międzynarodowych targach, misjach oraz seminariach, które umożliwiły nam zaprezentowanie naszego asortymentu nowym grupom odbiorców – mówi Tomasz Kania Dyrektor ds. handlowych Sertop sp. z o.o.


– Obecność na imprezach zaowocowała nowymi możliwościami handlowymi, co w bezpośredni sposób wpłynęło na nasze wyniki eksportowe. W zeszłym roku wyeksportowaliśmy ponad 30% naszych wyrobów docierając do 20 krajów. Efektem wszystkich tych działań jest nagroda Wybitnego Eksportera Roku 2015 oraz Puchar Stowarzyszenia Eksporterów Polskich, który otrzymaliśmy podczas XIV Kongresu Eksporterów Polskich w Warszawie. Dodatkowo uzyskaliśmy kolejny raz z rzędu Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2015 oraz Platynową Statuetkę oraz inne, cenione przez nas nagrody i wyróżnienia. Działania te pokazują, że ciągłe staranie się o wysoką jakość wyrobów przynosi efekty – wskazuje Tomasz Kania.
– Które z produktów rotowały najlepiej? Zdecydowanym liderem był, jak co roku serek Złoty Ementaler, nasz flagowy produkt, obecny na rynku od początku istnienia firmy. Podobną pozycję zachowały także serki, produkowane na bazie tradycyjnych, żółtych serów takie jak: Tylżycki czy Gouda. Popularność dodatków smakowych także nie uległa zmianie: najlepiej sprzedawały się serki z dodatkiem szynki, słonecznika oraz szczypiorku i cebulki. Podsumowując: Polacy ponownie okazali się tradycjonalistami w kwestiach dotyczących zakupów. To właśnie przywiązanie do marki, konkretnych smaków i konkretnych opakowań zdecydowały w dużej mierze o zawartości koszyka zakupowego. Cieszy nas, że konsumenci odwdzięczają się nam za to regularnością zakupów naszych produktów. Wysoką jakość naszych produktów potwierdziły nie tylko wyższa niż w zeszłym roku ich rotacja na półce, ale także liczne nagrody, które otrzymaliśmy zarówno od samych konsumentów jak i od handlowców z nami współpracujących. Wśród nich należy wymienić nagrodę Lider Forum (Złoty Ementaler i ser smażony z kminkiem), Twarogowy Król (Delisia), Mleko Expo (nowa linia z serii Jak Dawniej) oraz Hit Serowy (Złoty Ementaler) – mówi Tomasz Kania.
– Jakie działania planujemy na 2016 r? Podobnie, jak w latach poprzednich będziemy skupiać się na wzmacnianiu wizerunku naszej firmy, zarówno wśród odbiorców ostatecznych jak i partnerów handlowych. Rok 2016 będzie dla nas rokiem szczególnym. Będziemy obchodzić ważny Jubileusz - 25-lecie istnienia Spółki Sertop, który niewątpliwie będzie doskonałą okazją do wspólnych podsumowań naszej działalności – dodał Tomasz Kania Dyrektor ds. handlowych Sertop.