1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Cena ma ważne, ale nie priorytetowe znaczenie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© sertop

– Konsumenci, bez względu na wiek są coraz bardziej wymagający. Zwracają uwagę nie tylko na smak, ale także na rodzaj opakowania, sposób otwierania produktu, jego szatę graficzną, a także jakość produktu, która powinna być na najwyższym poziomie. Obserwujemy również, że przeciętny Kupujący coraz częściej także wnikliwie weryfikuje skład produktów wkładanych do koszyka zakupowego – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop. – To skład bowiem decyduje w dużej mierze o tym, czy klient kupi dany produkt, czy nie.


– Kolejną, równie istotną kwestią dla konsumenta jest smak kupowanych produktów. Polacy są tradycjonalistami i wybierają znane i lubiane smaki, takie jak szynka, szczypiorek, papryka czy pieczarka. Idealnym przykładem ulubionego smaku jest serek topiony Złoty Ementaler – nasz kultowy wyrób, produkowany od początku istnienia firmy. Rotacja tego serka utrzymuje się na tym samym poziomie od ponad 50-ciu lat.
– Jak już wspomnieliśmy ważnym aspektem jest także rodzaj opakowania. W tym przypadku wiek konsumenta ma tutaj ogromne znaczenie. Młodzi ludzie poszukują nowych rozwiązań i są bardziej otwarci na nowości. Starsi są tradycjonalistami, także w tej kwestii. Spośród całej oferty najczęściej wybierają popularne od lat „telewizorki”, czyli kostki z serkiem topionym. Dla najmłodszych najważniejsza jest wartość dodana – na przykład możliwość rozcięcia opakowania i otrzymania ciekawej kolorowanki jak w przypadku opakowania serków Oscar – wskazuje Aneta Będkowska.
– Wszystkie te elementy są w dzisiejszych czasach najważniejszymi czynnikami, decydującymi o popularności danej kategorii towarów. Mniejsze znaczenie ma obecnie koszt zakupu danego produktu. Współczesny konsument oczekuje nadal dobrej, atrakcyjnej ceny, jednak ma ona mniejsze, niepriorytetowe znaczenie. Dobra jakość i dobry skład – to oczekiwania współczesnego konsumenta.
Jak dopasować asortyment do oczekiwań Klienta? Najprostszym sposobem jest po prostu zróżnicowanie oferty pod kątem wyrobów i ich producentów tak, aby każdy mógł kupić coś dla siebie – podsumowuje Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop.