1. Aktualności
  2. Polska

Czarnków (OSM): Długa lista składników jest wrogiem produktu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh

– Trudno jednoznacznie określić potrzeby i trendy jakimi kierują się docelowe grupy konsumenckie. Dzieci sięgną po produkt kolorowy i słodki, młodzież szuka produktu do spożycia na szybko i w biegu, dorośli poszukują produktów dla całej rodziny, a seniorzy produktów naturalnych i tradycyjnych, które często są odniesieniem do lat ich młodości – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Zofia Just, Wiceprezes Zarządu w mleczarni Czarnków (OSM).


– Sukcesem jest utrafienie często w trend rynku i zmieniające się oczekiwania klienta, a także w moment poszukiwania czegoś innego, czy to w samym smaku, czy też funkcjonalności produktu. Obecnie największym wrogiem produktu jest ciągnąca się na pół opakowania lista składników, która odstrasza potencjalnego konsumenta, drugą ważną rzeczą jest powielanie się podobnego produktu na półce – podkreśla Zofia Just.
– Największą i najważniejszą grupą docelową produktów nabiałowych są panie domu. To właśnie kobiety mają w większości decydujący głos w postaci prowadzonych zakupów i to one wybierają produkty, które w domu jemy rano na śniadanie, które dodawane są przy przygotowywaniu obiadu, czy też te, które wyciągamy z lodówki na kolacje. To także kobiety poszukują najlepszych produktów jeśli chodzi o wybór dla dzieci, które są z kolei największą grupą docelową produktów deserowych i słodkich. Produkty dedykowane dzieciom stanowią najlepiej zdającą egzamin rynkowy grupę produktową – podsumowuje Zofia Just, Wiceprezes Zarządu w mleczarni Czarnków (OSM).