1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Odmładza się grupa klientów serów smażonych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© sertop

– Sery smażone cieszą się popularnością w wybranych rejonach Polski: ich największą sprzedaż odnotowujemy zwłaszcza na terenie Śląska i Wielkopolski – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop. – Regionalizacja tego produktu jest ściśle powiązana z nawykami żywnościowymi, jakie wynieśliśmy z rodzinnego domu. To właśnie te gospodynie przygotowywały samodzielnie sery smażone na patelni. Niejeden dzisiejszy konsument wspomina z nostalgią potrawy z dzieciństwa, które są mocno zakorzenione w tradycji obu rejonów. Ale czy tylko ci konsumenci kupują sery smażone? Niekoniecznie.


– Coraz więcej Polaków jest zainteresowanych lokalnymi produktami. Próbują smaków dotąd im całkowicie nieznanych. Co ciekawe odmładza się grupa konsumentów tych produktów. Obecnie także 20, 30-latkowie często sięgają po ten produkt i często wpisują go na stałe do swojego menu. Niewątpliwym atutem dla wielu nowych konsumentów jest niska zawartość tłuszczu w tych wyrobach. Tradycyjny domowy chudy ser smażony z kminkiem ma zawartość tłuszczu poniżej 1%. Takie produkty są chętnie kupowane przez osoby dbające o szczupłą sylwetkę – wskazuje Aneta Będkowska.
– Taka postawa konsumencka, rosnąca świadomość dokonywanych wyborów, moda na gotowanie i używanie w kuchni lokalnych produktów o wysokiej jakości – to szansa na wzrost sprzedaży tej kategorii produktów. Jednak, aby zakorzeniły się one na sklepowych półkach, potrzebne jest ich odpowiednie wyeksponowanie w sklepie, podkreślające ich wyjątkowy, lokalny charakter.
Na dzień dzisiejszy nasze sery smażone można kupić nie tylko w hurtowniach lub lokalnych sklepikach, ale także w wielu sieciach handlowych, które zaopatrują się w nie, zmotywowane przez samych konsumentów – podsumowuje nasza rozmówczyni.