1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Współpraca dostawców i detalistów ważna dla tworzenia profilowanych wyrobów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Współczesnym wyzwaniem są wyroby mleczarskie idealnie dopasowane do poszczególnych grup odbiorców tak, aby odnieść największy sukces rynkowy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Dobór takich produktów jest niezwykle ważny, bo daje firmom gwarancję sukcesu.

– Ich znalezienie to nie jest zadanie typu „mission impossible”. Niemniej jednak każdego dnia firmy i działy rozwoju produktów stają przed zadaniem, jakim jest pozyskanie tych najlepszych – „prawdziwych pereł”. A to już nie jest takie proste. Branża FMCG charakteryzuje się dużą dynamiką, mamy przecież do czynienia z towarami szybko zbywalnymi, które wymagają szybkich działań. Dobra te nie oznaczają jednak tylko i wyłącznie produktów łatwo zbywalnych.
– O sukcesie jednych i braku sukcesów innych wyrobów decyduje masa najróżniejszych elementów. Dlatego potrzebne są rzeczywiście trafione produkty, które mogą sprostać wymaganiom stawianym przez konsumenta i potrafią efektywnie zaistnieć na tak konkurencyjnym rynku. Dzisiejszy biznes zbyt szybko się zmienia, konkurencja podpatruje, a lider musi szybko uciekać do przodu. Polski handel jest ciągle w fazie swojego dynamicznego rozwoju. Ścisła współpraca pomiędzy dostawcą, a detalistą to pole manewrowe dla marketerów – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Optymalna może okazać się multidyscyplinarna współpraca, gdzie różne działy dostawcy i detalisty współpracują ze sobą nad wymyślaniem nowych koncepcji produtów i dopasowywaniem ich do określonych grup odbiorców: dzieci, młodzież, seniorów. Najbardziej perspektywiczne są kategorie, które mają szanse osiągnąć duży sukces i wpisują się w masowe trendy. Z jednej strony ze względu na fakt, że jesteśmy ciągle w biegu i cierpimy na permanentny niedoczas potrzebujemy wygodnych i szybkich rozwiązań. Z drugiej strony oczekujemy, aby to, co jemy było naturalne, zdrowe, prawie jak z ogródka i jednocześnie smaczne. Pogodzenie tych rzeczy jest wielkim wyzwaniem. Najbliżej tej definicji są sery białe, które są zdrowe i smaczne, jednak brakuje im wygody. Mamy też sery topione, które są wygodne, smaczne i bez konserwantów. Dzieci, seniorzy, kobiety w wieku dojrzałym, nastolatki i młodzi ludzie jako potencjalne grupy docelowe potrzebują zrozumienia i odkrycia oczekiwań, to warunek konieczny do budowania silnych marek i zapewnienia sobie lojalnych konsumentów – dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.