1. Aktualności
  2. Polska

Mlekoma Dairy: Portfolio private label stale się rozwija

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Klienci detaliczni bardzo często poszukują dobrych jakościowo produktów marki własnej, w niższej cenie niż produkty brandowe – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Dawid Dobak, Dyrektor Handlowy ds. Dystrybucji Nowoczesnej w firmie Mlekoma Dairy. – Wyedukowani wiedzą, że w zdecydowanej większości mają one taką samą jakość. Patrząc na sprzedaż produktów marek własnych – także serów oferowanych przez Mlekoma Dairy – obserwujemy, że granica wyznaczana jest przez poziom cen, a właściwie w tym przypadku najważniejsza jest różnica ceny marki własnej vs cena marki producenta. Nie zmienia to tego, że portfolio marek własnych stale się rozwija i zapewne w dłuższym okresie taki stan będzie trwał. Trend taki wyznacza rozwój dyskontów, które kładą szczególny nacisk na produkty swojej marki – wskazuje Dawid Dobak.


– Szczególnie podatne na sprzedaż pod markami własnymi są – w największym skrócie – najbardziej opłacalne i najlepiej rotujące produkty. Sieci handlowe najchętniej widzą w swoim portfolio sprzedażowym wiodące marki producentów, ale pod swoim szyldem. Gwarantuje to wysoką jakość i niższą cenę – najczęściej uszczuploną o koszty marketingu. Są to sery żółte, twarogi, mleko, masło, śmietana. Mniej podatne na sprzedaż, a właściwie wręcz niechętnie widziane są produkty niszowe, które mają małe grono odbiorców, a przy tym krótkie terminy przydatności do spożycia – dodaje nasz rozmówca.
– Mlekoma Dairy jest ambitną firmą, która ma na celu dostarczanie produktów bardzo dobrej i powtarzalnej jakości. Poprzez swoją codzienną rzetelną pracę zyskujemy coraz większe zaufanie klientów, co przekłada się na sprzedaż i rozpoznawalność naszych serów wśród klientów. Nie zapominamy oczywiście o markach własnych, które są jednym w ważniejszych aspektów działalności. W dobie rozwoju sieci dyskontowych staramy się zaoferować konkurencyjne produkty, które na stałe wpiszą się w menu naszych wspólnych klientów. Wierzymy, że w niedalekiej przyszłości portfolio marek własnych powiększy się o nowe produkty – mówi Dawid Dobak, Dyrektor Handlowy ds. Dystrybucji Nowoczesnej w firmie Mlekoma Dairy.