1. Aktualności
  2. Polska

Ryki (SM): Rozwijają się nowe formy sprzedaży serów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Sery żółte w ostatnim czasie zyskują na popularności – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Kapusta, Wiceprezes mleczarni Ryki (SM). – Na polskim rynku spożywczym zdecydowaną przewagę mają sery typu holenderskiego, które z roku na rok zwiększają swoją sprzedaż. Zauważamy, że w równie szybkim tempie rozwijają się formy sprzedaży tego wysoko cenionego na całym świecie produktu. We Francji, Holandii, czy Anglii można bardzo wyraźnie zaobserwować szeroką ofertę specjalistycznych sklepów serowarskich. Każdy klient może w nich nie tylko kupić sery, ale i zapoznać się z profesjonalną charakterystyką każdego oferowanego produktu. Konsumenci dzięki temu są bardziej świadomi, a swoje gusta i preferencje opierają na szerokiej wiedzy, nie tylko na smaku – dodaje Grzegorz Kapusta.

– W Polsce popularne są natomiast stoiska otwarte, które są namiastką zagranicznych serowarskich sklepów. Klient może znaleźć w nich wiele gatunków serów od produktów krajowych, po zagraniczne. Mimo, że w Polsce nie ma jeszcze bardzo rozwiniętej kultury spożywania serów żółtych, to klienci z roku na roku mogą zauważyć znaczy wzrost tej kategorii. W ofercie naszej spółdzielni przez długi czas dominowały sery w blokach, zaś w ciągu ostatnich kilku lat bardzo dużą popularność zdobyły również sery konfekcjonowane, ze względu na wygodę. Trend wyraźnie idzie w stronę „konfekcji”, dlatego też ostatnio podjęliśmy decyzję o budowie własnej linii do konfekcjonowania sera. Inwestycja ta wpłynie na jeszcze wyższą jakość naszych produktów. Widząc, że konsumenci są bardzo zainteresowani tą kategorią, poszerzyliśmy naszą ofertę o kolejny format w postaci sera w kawałku. Wciąż jednak musimy pamiętać, że obecnie większa część rynku to sery na wagę – podkreśla Grzegorz Kapusta, Wiceprezes mleczarni Ryki (SM).