1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Na wyspach serowych wygrają marki bazujące na rzeczywistych potrzebach i dobrze eksponowane

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Wyspy z serami, jako stoisko otwarte – to wykorzystywane od dawna miejsce sprzedaży serów, dzisiaj często alternatywa dla regałów chłodniczych, miejsce budzące wśród konsumentów rosnące zainteresowanie – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Dynamika zmian na rynku cały czas mobilizuje do poszukiwania alternatywnych rozwiązań sprzedaży. Innowacyjność to ciągłe odkrywanie, także niestandardowe sposoby sprzedaży, innowacyjne ekspozycje, oraz aktywne podejście do klienta. Cytując Stephen’a Browna „Klienci wcale nie chcą, by im nadskakiwać. Baw, dręcz i zaskakuj swoich klientów, oni to uwielbiają”. Stoiska otwarte wychodzą temu naprzeciw – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.


– Polski rynek zmierza w kierunku sprzedaży na wyspach serowych produktów z wyższej półki z serami twardymi, pleśniowymi, twarogowymi na wagę, chociaż nie ma reguły. Sery z segmentu premium sprzedają się dobrze. Do tej grupy zaliczane są produkty wyróżniające się jakością, składem, miejscem pochodzenia oraz recepturą. W krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi ok. 5-10% w całym rynku. Mocną stroną segmentu serów premium jest brak dostępnych zamienników. Konsumenci są skłonni kupować droższe produkty, jeśli oferują nam ciekawy smak. Ze względu na szybki styl życia i niedoczas potrzebujemy wygodnych i dostępnych rozwiązań. Reasumując szukamy produktów smacznych, naturalnych, odżywczych. Kluczowe jest dostarczanie konsumentowi właściwego produktu, we właściwej cenie, właściwym miejscu i czasie i przy użyciu właściwych środków promocji – stoisko otwarte może te wszystkie elementy łączyć – wylicza nasz rozmówca.
– Zrozumienie, czego dzisiaj potrzebuje konsument i odkrycie, czego będzie potrzebował – to warunek konieczny do budowania silnych marek i zapewnienia lojalnych konsumentów. Powstaje coraz więcej nowych marek i produktów, które zachęcają do spróbowania. Popyt z natury rzeczy jest ograniczony, stąd część produktów przegrywa walkę w rynku. Wygrywają marki, które bazują na rzeczywistych potrzebach konsumenta i są dobrze eksponowane. Konsument ma dziś niewyobrażalny wybór – tylko w kategorii sera dostępne jest ponad 4000 produktów, nie licząc serów z mniejszych lokalnych mleczarni i marek własnych. Tak duży wybór przerasta możliwości konsumpcyjne – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Konsument jest coraz częściej zainteresowany wiedzą na temat zdrowego żywienia. Innowacyjność pozwala rozwijać obszary, które są poza standardem. Są czymś wyjątkowym, ponieważ pozwalają na dodatkową sprzedaż. Stoiska otwarte dają często dodatkową możliwość degustacji, dzięki czemu potencjalny odbiorca może zapoznać się z konkretnym produktem. Pomysł na sukces to składowa kilku elementów, to mieć jednocześnie reklamę, degustację i sprzedaż. Innowacyjność może objawiać się wszędzie – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska