1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Potencjał rynku serów twarogowych jest duży, ich sprzedaż rośnie wolumenowo i wartościowo.

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Polski konsument preferuje klasyczne smaki najbardziej znanych rodzajów serów, najczęściej czyste bez dodatków, o smaku śmietankowym, ewentualnie ziołowym. Jednocześnie konsument często kieruje się ceną, ale – co nas cieszy – także marką – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Konsumenci są coraz bardziej wygodni, stosując serki czy kremy do smarowania pieczywa. W ten sposób kanapka bez dodatkowych składników jest praktycznie gotowa do spożycia. Chociaż jest to rynek zdecydowanie rozdrobniony, na którym funkcjonuje wielu graczy z niezwykle zróżnicowaną ofertą asortymentową, sztandarowym produktem Hochland w tej kategorii był i jest serek Almette, goszczący na polskich stołach od 1998 roku.


– Sery do smarowania pieczywa kierowane są przede wszystkim do konsumenta masowego. Są oczywiście grupy produktów, które większym zainteresowaniem cieszą się wśród konsumentów bardziej wymagających, jak chociażby Almette wśród serów kremowych twarogowych, dynamicznie rozwijającym się segmentem serów w ostatnim okresie. Almette jest z polskiego mleka i naturalnych składników, co doceniają konsumenci. Handel jest otwarty na nowe produkty, czego najlepszym przykładem jest wykreowanie nowego segmentu owocowych serków puszystych pod marką Almette, które szturmem podbiły serca konsumentów, wnosząc świeży powiew do kategorii. Linia Almette Fruit to teraz już cztery różnorodne warianty: Almette z Morelą i Wanilią, Almette z Gruszką z Jabłkiem Almette z Wiśnią i Żurawiną oraz Almette z Jagodą i Maliną. Odpowiadając na oczekiwania konsumentów oferujemy: puszysty serek ze znanymi i lubianymi owocami w wyrafinowanych połączeniach i „czystą” formułę z polskiego mleka i naturalnych składników. Szukamy coraz bardziej wyrafinowanych smaków, które dają nam przyjemność doznań sensorycznych – wskazuje nasz rozmówca.
– Nabiał zawsze był i będzie odbierany pozytywnie, jako zdrowy i niezbędny element codziennej diety, która powinna być bogata w całą serię suplementów znajdujących się w produktach mlecznych, takich, jak wapń, biało, witaminy. Kluczem do rozwoju kategorii jest wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie opakowań, smaku, składników. To miejsca na prawdziwe innowacje, które powiększą grupę konsumentów oraz wprowadzą nowe okazje do konsumpcji. Kategorie, które mają szanse osiągnąć duży sukces na rynku powinny wpisywać się w masowe trendy – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.