1. Aktualności
  2. Świat

Francja: Paysan Breton z największym wzrostem znajomości marki w gronie TOP 50 marek

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© laita, paysan breton

Badania Kantar Worldpanel pokazują, że należąca do spółdzielni mleczarskiej Laita (8 mleczarnia we Francji pod względem wysokości obrotów) marka Paysan Breton może pochwalić się największym wzrostem znajomości marki (o 16,4% punkta procentowego). Badanie wykonane na bazie gospodarstw domowych miało na celu sprawdzenie znajomości marek i wyłonienie tegorocznego TOP 50.


Laita ma siedzibę w Breście, na zachodnim wybrzeżu. Obroty spółdzielni przekraczają 1,3 mld euro rocznie. Laita skupuje, przetwarza i sprzedaje produkty mleczarskie we Francji, Belgii, Włoszech, Hiszpanii i WIelkiej Brytanii. Eksportuje do 110 krajów. Głównym rynkiem pozostaje jednak Francja: 65% obrotów, inne kraje UE: 25% i inne kraje 10%. Największą część produkcji stanowią produkty świeże, sery oraz meko w proszku i mleko skondensowane. Firma zarabia także na produkcji żywności dla niemowląt; wytwarza bowiem 15 tys. ton takich wyrobów oraz dodatków do zywności na bazie mleka