Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Sieć abc ma już 7000 sklepów!

Źródło: Eurocash   Dodano: 2015-05-29 15:10:26

© GfK
© profit system

Do Sieci Sklepów abc dołączył siedmiotysięczny sklep. Ta największa w Polsce sieć małych i średnich sklepów detalicznych, skupionych w ramach sieci franczyzowej prowadzonej przez Grupę Eurocash, rośnie najszybciej na rynku. W ubiegłym roku niemal co drugi sklep spożywczy przystępujący do sieci franczyzowej wybrał właśnie szyld abc „po sąsiedzku”.

– Konkurencja w handlu z roku na rok zaostrza się. Mimo to segment małych i średnich sklepów, o powierzchni między 40 mkw a 300 mkw., odnotowuje wzrost sprzedaży. Konsumenci potwierdzają, że chcą robić zakupy blisko domu, wymagając jednocześnie wysokiego poziomu obsługi, odpowiedniego zaopatrzenia i przystępnych cen. Taki miks oferuje dziś nowoczesny handel tradycyjny, którego Sieć Sklepów abc jest najlepszym przykładem. Łączy to co najcenniejsze, czyli przedsiębiorczość niezależnych właścicieli sklepów oraz ich znajomość lokalnego rynku, ze skalą i doświadczeniem Grupy Eurocash. Naszym nadrzędnym celem jest dostarczanie naszym klientom – w tym sklepom abc – narzędzi do skutecznego konkurowania o konsumenta ze sklepami wielkopowierzchniowymi. Na tym konsekwentnie skupiamy się jako Grupa Eurocash, inwestując przez ostatnie 20 lat w rozwój handlu tradycyjnego ponad 2,5 mld zł – mówi Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash.
Siedmiotysięczny sklep abc został uroczyście otwarty dziś w Gdańsku, przy ul. Wilhelma Stryjewskiego 29c. W 2014 r. do sieci abc dołączyło 860 placówek. W tym samym okresie do wszystkich sieci franczyzowych na rynku (wg danych PROFIT system) przyłączyło się ok. 1860 sklepów spożywczych, a to oznacza, że niemal co drugi sklep wybierał szyld abc „po sąsiedzku”. Rosnąca liczba sklepów franczyzowych jest dowodem na to, że franczyza jest najlepszą odpowiedzią na obserwowaną w ostatnich latach malejącą liczbę małych i średnich sklepów spożywczych ogółem – zgodnie z danymi GFK Polonia, liczba sklepów spożywczych małoformatowych wyniosła na koniec 2014 r. ok. 77,5 tys., co oznacza spadek o ok. 3 tys. placówek rok do roku.
– Sklepy spożywcze przystępujące do efektywnej i nowoczesnej franczyzy zwiększają swoje obroty i możliwości dalszego rozwoju. Partnerstwo z profesjonalnym hurtownikiem to dostęp do efektywnego łańcucha dostaw, a więc m.in. szerokiego wachlarza produktów po konkurencyjnych cenach. A także wsparcie marketingowe i organizacyjne. Dla przykładu, to jedyna szansa dla lokalnego sklepu, aby był reklamowany w ogólnopolskiej telewizji czy radio, a także miał dostęp do najlepszych szkoleń z zakresu obsługi klienta czy prowadzenia sklepu – mówi Marcin Witczak, Menadżer Marki abc.
– Sieć Sklepów abc stale rozwija się. Naszym celem jest dostarczanie właścicielom sklepów takich rozwiązań, które pomogą przyciągnąć klientów do sklepu, zwiększyć obroty i umożliwić osiąganie odpowiedniej marży. To właśnie dlatego rozwijamy nowe koncepty handlowe. Przykładem mogą być rozwiązania z zakresu convenience, czyli abc Mini Bistro – kącik gastronomiczny z kawą, hot-dogami, czy zupą. Chcemy, aby nasze sklepy były czymś więcej niż jedynie sklepami spożywczymi. A poza tym wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów – również tych młodszych, bo dziś co czwarty klient sklepów abc ma poniżej 24 lat – dodaje Marcin Witczak.

Inne rozwiązania wprowadzane obecnie w Sieci Sklepów abc, które do tej pory konsumenci mogli spotkać jedynie w sklepach wielkopowierzchniowych, to m.in. piekarniki ze świeżym pieczywem, jak i specjalne regały z warzywami i owocami. Sklepy mogą również korzystać z Faktorii Win, która jest autorskim konceptem przyjaznym dla konsumenta sprzedaży tego alkoholu.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest ponad 12 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.
Sieć Sklepów abc to rozwijana przez Grupę Eurocash sieć franczyzowa zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze i spożywczo-chemiczne. Przynależność do sieci gwarantuje partnerom szerokie wsparcie marketingowe (foldery, reklama, wizualizacja sklepów, materiały promocyjne) oraz atrakcyjne warunki zakupowe (upusty, dedykowane promocje produktów). Sklepy abc to bardzo ważna i lojalna grupa klientów hurtowni Eurocash Cash&Carry, tworzących największą sieć hurtowni w kraju, liczącą 172 placówki.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25