1. Aktualności
  2. Polska

Chr. Hansen: Brak reklamy i zbyt duży poziom węglowodanów w jogurtach powodem spadków kategorii

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh

– Wbrew oczekiwaniom ekspertów po wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej spożycie produktów mleczarskich, w tym również produktów fermentowanych, nie wzrosło – od lat utrzymuje się na tym samym poziomie – mówi Forum Mleczarskiemu Marcin Kuprewicz, Dyrektor Działu Mleczarskiego w Chr. Hansen Poland. – Niepokojącym zjawiskiem jest spadek produkcji jogurtów w Polsce. Nie wydaje mi się, że nie jest to związane z małą siłą nabywczą polskiego konsumenta, ponieważ ceny przetworów mleczarskich są u nas dużo niższe niż w większości krajów Europy. Jest to raczej związane z brakiem wystarczająco silnej promocji tychże przetworów.

– Dominującym obecnie na rynku jest trend czystej etykiety. Z badań rynkowych wynika, że współcześni klienci oczekują, że oferowane im produkty będą produkowane bez dodatków sztucznych barwników i aromatów. Konsumenci szukają produktów o obniżonej zawartości cholesterolu i soli, za to bogate w proteiny i błonnik. Trend ten ma także swoje potwierdzenie na polskim rynku mleczarskim. Klienci odwracają się od jogurtów owocowych, które zawierają dużo węglowodanów – podkreśla Marcin Kuprewicz. – Prawdziwy renesans przeżywa za to jogurt naturalny, który jest jedynym produktem z grupy napojów fermentowanych notującym rok do roku kilkunastoprocentowy wzrost produkcji. Niezrozumiała jest dla mnie, jako technologa mleczarstwa negatywna opinia, coraz większej liczby konsumentów, na temat proszku mlecznego i białek mleka, których używa się do produkcji napojów fermentowanych, jednak producenci nie powinni moim zdaniem tego bagatelizować. Należy spróbować konsumentów uświadomić lub opracować proces technologiczny, w którym nie będzie konieczności używania nieakceptowanych przez konsumenta dodatków, co jest możliwe – wskazuje Dyrektor Działu Mleczarskiego w Chr. Hansen Poland.– W ostatnim czasie pracujemy wraz z naszymi klientami nad projektami związanymi z produktami bezlaktozowymi. Nie maleje również zainteresowanie produktami fermentowanymi, tak zwanej czwartej generacji, produkowanymi przy udziale szczepów probiotycznych. Podporządkowanie się tego typu trendom rynkowym jest moim zdaniem szansą dla rodzimych firm mleczarskich, by stać się promotorami zdrowych nawyków żywieniowych – podsumowuje Marcin Kuprewicz, Dyrektor Działu Mleczarskiego w Chr. Hansen Poland.Więcej na ten temat w Forum Mleczarskie Handel 2/2015

Ostatnie wiadomości o firmie