1. Aktualności
  2. Polska

Grupa Lacpol: ZPM w Wolsztynie pierwszy wykorzystuje papier certyfikowany w kartonach mleka pasteryzowanego

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© lacpol

– Mleczarnia z Wolsztyna (Grupa Lacpol) od lat produkuje mleko pasteryzowane w technologii ESL (Extended Shelf Life) – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Tomasz Barski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol). – W naszej ofercie posiadamy mleko o zawartości tłuszczu 2% i 3,2%, a produkujemy je w ergonomicznych kartonikach o pojemności 1 litra, z dużym, wygodnym zamknięciem. Wiele uwagi poświęcamy nie tylko jakości samego surowca, ale również opakowaniom, w które nasz produkt nalewamy. Stawiamy na opakowania kartonowe, ponieważ wierzymy, że najlepiej chronią one mleko przed negatywnym działaniem światła, pozwalają zachować jego smak i walory odżywcze. Ponadto, opakowania dostarczane przez firmę Tetra Pak posiadają certyfikat FSC® (Forest Stewardship Council). Oznacza to, że papier zastosowany do ich produkcji pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych i kontrolowanych upraw leśnych. Nadmienię, że jesteśmy pierwszym producentem mleka, który wykorzystuje papier certyfikowany FSC® w kategorii opakowań do mleka pasteryzowanego.


– Jako pierwsi zastosowaliśmy również „bio-zakrętkę” w kartonowym opakowaniu mleka. Dążąc do zapewnienia pozyskiwania całości materiału opakowaniowego ze źródeł odnawialnych (biologicznych), Tetra Pak opracował nowy typ zakrętki, która wytwarzana jest z polietylenu wysokiej gęstości (HDPE), pochodzącego z trzciny cukrowej zamiast z ropy naftowej, jak tradycyjne zakrętki. Materiał, z którego produkowane są „bio-zakrętki” (ang. bio-based cap) pochodzi więc z naturalnego i odnawialnego źródła – podkreśla Tomasz Barski. Jednocześnie właściwości polietylenu wyprodukowanego z trzciny cukrowej odpowiadają tym, które charakteryzują tradycyjne zakrętki wykonane z polietylenu wytworzonego z ropy naftowej. „Bio-zakrętka” od Tetra Pak różni się od tradycyjnej wersji zamknięcia umieszczonym na niej symbolem liścia. Nasze mleko adresujemy szczególnie do tej grupy konsumentów, która nie akceptuje mleka UHT, czyli mleka poddawanego de facto procesowi sterylizacji. Nasze mleko spod marki Hula Krasula, wymagające zachowania stałego łańcucha chłodniczego, zachowuje swą świeżość przez 21 dni od dnia produkcji, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich walorów odżywczych mleka świeżego. Te cechy, w połączeniu z nowoczesnym designem opakowania powodują, że nasze mleko jest atrakcyjne zwłaszcza dla młodej klienteli – podsumowuje Tomasz Barski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol).