1. Aktualności
  2. Polska

Mleczarnia Turek: Private labels w segmencie serów z niebieską pleśnią to już 46%

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Stoisko samoobsługowe, głównie w handlu nowoczesnym, oferuje szeroką gamę serów z przerostem pleśni niebieskiej w jednostkowych opakowaniach, w których dominuje gramatura 100 g – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Monika Idźkowska, Brand Manager w Mleczarni Turek. – Są to sery kruche i kremowe w strukturze o lekko słonym i charakterystycznym dla niebieskiej pleśni – ostrym smaku. W dalszej kolejności znajdziemy produkty w opakowaniach 150 – 200 g. Stoisko tradycyjne zajmują produkty na wagę, znajdziemy tu głównie sery z porostem pleśni gatunku Penicillium roqueforti.


– Mleczarnia Turek ma w swojej ofercie trzy produkty z przerostem pleśni niebieskiej pod marką Turek: –Turek Blue 100 g i jego odpowiednik do sprzedaży „na wagę” oraz Turek Blue Kremowy 100 g –produkt rekomendowany do szerokiego zastosowania w kuchni, jako składnik potraw, ze względu na swoją miękką, kremową konsystencję i łagodniejszy smak. Od stycznia bieżącego roku Mleczarnia Turek jest również dystrybutorem francuskich marek serów pleśniowych takich jak: Le Rustique, Coeur de Lion, Saint Benoit, Rambol oraz serów z przerostem pleśni niebieskiej: Saint Agur, Bresse Blue oraz Papillon – dodaje nasza rozmówczyni.
– Decyzja zakupowa w kategorii serów pleśniowych, zarówno z białą skórką jak i z przerostem niebieskiej pleśni, podejmowana jest najczęściej w sklepie, przy półce. O ile w serach pleśniowych z białą skórką w dużej mierze decyduje marka i smak, o tyle w serach z niebieską pleśnią głównym czynnikiem decydującym o zakupie jest cena, tak jest w przypadku rodzimych, polskich produktów w tej kategorii. W produktach importowanych, które są droższe, koneserzy będą poszukiwać albo konkretnego gatunku sera albo ulubionego smaku i tu cena produktu będzie miała mniejsze znaczenie – wskazuje Monika Idźkowska.
– W kategorii serów pleśniowych z niebieską pleśnią obserwujemy duże wzrosty marek własnych w dyskontach. Marki własne w kategorii serów z przerostem pleśni niebieskiej skupiają przeszło 46% udziałów rynkowych pod względem wolumenu (Mleczarnia Turek za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, kategoria serów pleśniowych, udział Marek Własnych w segmencie serów pleśniowych z niebieską pleśnią w rocznym okresie skumulowanym grudzień 2013-listopad 2014). Rynek serów z przerostem pleśni niebieskiej zagranicznych marek i producentów to mniej niż jedna czwarta całego rynku serów z niebieską pleśnią w ujęciu wolumenowym i segment ten jest stabilny – podsumowuje Monika Idźkowska, Brand Manager w Mleczarni Turek.