1. Aktualności
  2. Świat

Australia: Warrnambool Cheese and Butter (WCB) zwiększa obroty o 22,7%

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Nie tylko Amerykanie wiedzą jak to zrobić (niedawno wskazywaliśmy na doskonale wyniki sprzedażowe Dairy Farmers of America). Również Australiczycy z WCB mogą zaliczyć 2014 rok do udanych. Skok z 496 mln USD do 609 mln USD (tj. 501,1 mln euro) robi wrażenie. Zysk netto wzrósł w tym czasie z 7,5 mln USD do 21,3 mln USD (17,5 mln euro). Nie dziwi zatem relacjonowana w 2014 roku przez Forum Mleczarskie walka o przejęcie firmy ze strony potentatów branży: Bega Cheese, Devondale Murray Goulburn i Saputo. To finalnie Kanadyjczycy z Saputo wygrali wyścig i przejęli australijskiego gracza.


Australiczycy dobre wyniki zawdzięczają wzrostowi eksportu do Chin i słabości dolara australijskiego. W wymiarze wewnętrznym Warrnambool zwiększył sprzedaż detaliczną mleka o 6%, a serów aż o 41% na bardzo konkurencyjnym rynku wewnętrznym.
Powodzeniem zakończyła się rozbudowa mocy produkcyjnych zakładu joint-venture z Great Ocean Ingredients dzięki czemu nastąpiło rozwinięcie sprzedaży do klientów B2B spoza grupy mleczarskiej.
W kontekście 2015 roku Warrnambool potwierdza słabość cen przy mocnym popycie. Otwarcie sprzedaży na rynkach Indonezji, Chin i Rosji daje nadzieję na dalszą poprawę wyników.
Warrnambool Cheese and Butter Factory jest w 87,9% własnością Saputo.