1. Aktualności
  2. Świat

Irlandia: Kerry Foods inwestuje w segment health&wellness. Udany debiut Cheestrings w Polsce

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
Najsilniejsze marki serów w Irlandii wg Kerry Foods

Wyzwane jakim są zmieniające się zachowania konsumentów oraz trendy makroekonomiczne skłoniły irlandzkiego producenta do skupienia wysiłków produktach health / wellness w 2014 roku. Podczas gdy wzrost całej branży był słabszy niż zwykle w związku z trudnościami politycznymi lub walutowymi, Kerry Foods jako grupa wytwarzająca dodatki oraz produkty konsumenckie skupiał swe wysiłki na wsłuchiwanie się w oczekiwania konsumentów oraz kładła fundamenty rozwoju w Azji. Technolodzy Kerry Foods położyli nacisk na rozwój produktów z czystą etykietą, które miały dawać poczucie naturalności, autentyczności, wartości odżywczych, wygody i jakości.
Dzięki temu Grupa Kerry Foods w obszarze dodatków i aromatów uzyskała obrót w wysokości 4,337 mld euro (6,1% wzrostu). Szczególnie dobrym rynkiem dla biznesu była Azja: 11% wzrostu i obie Ameryki: 3,3% wzrostu.


W obszarze produktów konsumenckich firma borykała się z niestabilnością rynków graniczącą z recesją w wybranych kategoriach. Firma repozycjonowała w 2014 wiele produktów, aby skorzystać z trendów przekąsek oraz health i wellness. W związku z koniecznością dostosowania się do trudnego otoczenia ekonomicznego firma uzyskała niższe o 5,8% przychody tj. 1,509 mld euro. Sprzedała także zakłady zajmujące się produktów wieprzowych firmie Pork Farms.
Portfolio Kerry Foods obejmuje takie marki jak: Cheestrings, LowLow, Dairygold, Charleville (mleczarstwo), dania (Matteson, Wall’s), mięso i wędliny (marki Denny, Ruchmond). Cheestrings pozostaje najmocniejszą marką serowych snacków, a LowLow najszybciej rozwijającą się marka „zdrowych” serów. Hasło „Żywność dla ludzi, którzy liczą przyjaciół, a nie kalorie” mówi samo za siebie. Marka Cheestrings ma na koncie udany rok sprzedażowy we Francji i Niemczech i znaczący wzrost w Austrii i w Polsce. W tym samym czasie marka Dairygold odnotowała wzrost sprzedaży w grupie smarowideł i jogurtów.
Kerry Foods współpracuje z sieciami Tesco, ASDA, Sainsbury’s Aldi i Lidl, Waitrose, Morrisons, Ocado.