1. Aktualności
  2. Świat

Heinz przejmuje Kraft Foods Group

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© kraft foods
© kraft foods

Połączone struktury i ich marki są warte blisko 40 mld USD. Portfolio obu firm ma charakter multiproduktowy, a wyroby mleczarskie są tylko jego niewielką częścią. Jesteśmy jednak świadkami stworzenia nowej firmy, trzeciej firmy w USA i piątej największej firmy świata w segmencie żywności i napojów. W portfolio znajdzie się osiem marek, z którym każda warta jest ponad 1 mld USD oraz osiem marek, z których każda warta między 0,5 a 1 mld USD.


Podmiotem przejmującym jest Heinz. Firma ta jest z kolei własnością funduszu z Brazylii 3G Capital Partners oraz geniusza rynków finansowych Warrena Buffetta i jego funduszu Berkshire Hathaway, które wyłożą 10 mld USD dywidendy udziałowcom Krafta.
Nowa firma będzie nosić nazwę Kraft Heinz Company. W portfolio firmy znajdą się serki topione marki Kraft o ponad 100-letniej tradycji wytwarzania, Kraft macaroni & cheese (wartość sprzedaży ponad 100 mln USD), Kraft Singles (sery), serki do smarowania Philadelphia (wartość rocznej sprzedaży ponad 500 mln USD), Athenos (sery typu feta, gorgonzola) – obroty roczne ponad 100 mln USD.
W październiku 2012 roku Kraft podzielił się na dwie spółki: Kraft Foods Group (który obecnie przejmowany jest przez Heinz) oraz Mondelēz International.