1. Aktualności
  2. Świat

Niemcy: Grupa DMK zainwestowała 500 mln euro w ciągu trzech lat, obroty bez zmian

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

DMK (Deutsche Milchkontor) to największa spółdzielnia mleczarska (ponad 5 mld euro obrotów). Jej głównym konkurentem jest osiągająca tylko nieco mniejsze obroty, ale za to działająca na większej ilości rynków Unternehmengruppe Theo Muller. DMK w 2014 roku powtórzyła wynik 5,3 mld euro (zysk netto w 2014 roku 42 mln euro), dzięki szerokiemu asortymentowi produktów, co pozwalało jej na amortyzowanie spowolnień w niektórych segmentach rynku, przy wysokiej nowoczesności linii produkcyjnych, stawianiu na wartość dodaną.


Przykładem ostatnich inwestycji są: proszkownia w Zeven (Dolna Saksonia) oraz wszechstronny zakład w Edewecht (Dolna Saksonia). Innym przykładem jest nowy zakład wytwarzający ser mozzarella w Georgsmarienhütte (Dolna Saksonia na granicy z Nadrenii Północnej-Westfalii) oraz w Erfurcie (Turyngia).
DMK łącznie posiada 17 zakładów, a kolejne 8 wytwarza żywność dla niemowląt, lody i „produkty zdrowotne”. Tutaj wyniki ze sprzedaży wynoszą 500 mln euro.
W 2015 roku DMK dalej skupiać się będzie na rozwijaniu sprzedaży w Europie Wschodniej (w tym Polsce), Azji, Afryce i Ameryce Południowej. W krajach pozaeuropejskich istotne znaczenie ma marka eksportowa Oldenburg, która cieszy się akceptacją dzięki synonimowi jakości „Made in Germany”. DMK osiąga największą sprzedaż na rynku niemieckim. Szczególnie silną marką w portfolio Grupy w Niemczech jest Milram: produkty fermentowane, sery świeże oraz twarde charakteryzujące się wysoką rozpoznawalnością.