1. Aktualności
  2. Polska

Ryki (SM): Zrealizowaliśmy główne cele, kupimy nową linię serowarską

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– W poprzednim roku Ryki (SM) zrealizowała wszystkie swoje główne cele, zarówno handlowe, jak i inwestycyjne – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jerzy Pyza, Prezes w mleczarni Ryki (SM). – Udało nam się osiągnąć zadowalające wyniki sprzedażowe w ostatnim kwartale, co było priorytetem Spółdzielni, w tak niepewnym dla sektora spożywczego okresie. Wprowadziliśmy na rynek innowacyjne opakowania serów typu „otwórz-zamknij”, które cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów. Do naszych sukcesów należy również zaliczyć wybudowanie w rekordowym czasie nowoczesnej, membranowej oczyszczalni ścieków, która skutecznie już działa – mówi Prezes mleczarni w Rykach.


– Ryki (SM) stale dąży do rozwoju technologicznego oraz poszerzania gamy produktów. Pierwszym krokiem było wprowadzenie do sprzedaży wspomnianych wcześniej serów w plastrach, w nowoczesnych i wygodnych opakowaniach. W roku 2015 zamierzamy zakupić za około 10 mln złotych linię do konfekcji serów wraz z wymaganą infrastrukturą. Uważamy, że jest to niezbędne dla zapewnienia maksymalnej, wysokiej jakości oferowanych przez nas produktów. Oczywiście wpłynie to także na dalszy rozwój naszej oferty produktów detalicznych – wskazuje Jerzy Pyza.
– Wśród naszych konsumentów obserwujemy natomiast wzrost świadomości w segmencie produktów premium. Na sklepowych półkach pojawiają się coraz częściej różnego rodzaju sery długodojrzewające, bardzo dobrej jakości. Dlatego w najbliższym czasie chcielibyśmy wprowadzić na rynek własne wyroby z tej kategorii, które będą skierowane do bardziej wymagających klientów.
W perspektywie kolejnych lat zamierzamy realizować wszystkie ważne dla nas cele. Naszym priorytetem są dobre wyniki finansowe, bo zapewniają mleczarni Ryki (SM) funkcjonowanie na wysokim poziomie. Należy przy tym zaznaczyć, że poziom inwestycji niezbędny dla optymalnego tempa rozwoju to wskaźnik amortyzacji plus 20%. W naszym zakładzie oznacza to roczne nakłady średnio w wysokości około 12 mln złotych. Jesteśmy więc pewni, że z sukcesem uda nam się sprostać nawet najwyższym wymaganiom rynku – podsumowuje swoją wypowiedź Jerzy Pyza, Prezes w mleczarni Ryki (SM).