1. Aktualności
  2. Świat

Danone poprawia wyniki dzięki działom Medical Nutrition, Early Life i Wodzie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Komentarz Danone’a do wyników (+4,7% wartościowo i -1,5% wartościowo) jest optymistyczny, ale nie dla wszystkich działów w firmie. Kiedy weźmie się pod uwagę, że wolumen działu Fresh Dary spadł o 6,6% trudno mówić o dobrych wynikach. W wymiarze wartościowym sprzedaż produktów mleczarskich Danone wzrosła zaledwie o 1,5%. Wpływ na wyniki Danone’a miała m.in.: krucha równowaga w Eropie, kondycja walut Argentyny, Indonezji oraz Rosji, gdzie rosła konkurencja produktów o niskiej wartości dodanej.


Wpływ procesów konsolidacji (Centrale Laitière w Maroko, YoCrunch w USA i and Happy Family w USA) oraz sprzedaży (w Arabii Saudyjskiej, Indonezji, Chinach) w pełni się zrównoważył.
Dla porównania dział Medical Nutrition wzrósł wolumenowo o 6,3%, a dział Early Life o 11,5%. Wartościowo były to wzrosty odpowiednio o 8,7% i 28,1%.