1. Aktualności
  2. Polska

Ryki (SM): Jesteśmy w prawie wszystkich sieciach handlowych w kraju

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© ryki (sm)

– Rok 2014 jest dla branży spożywczej okresem systematycznego spadku cen artykułów mleczarskich, zarówno na rynku światowym, jak i w krajach Unii Europejskiej – mówi Forum Mleczarskie Handel Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w mleczarni Ryki (SM). – Niewątpliwie wpłynęła na to niestabilna sytuacja na Ukrainie oraz rosyjskie embargo na produkty mleczarskie.


– Dawniej aż 22% naszej sprzedaży stanowił eksport właśnie do Rosji i na Ukrainę. Po utracie tych ważnych rynków, nasz wskaźnik eksportu wynosi 17%. W tak trudnych warunkach jest to poziom, z którego możemy być zadowoleni. Stale nawiązujemy jednak nowe kontakty biznesowe, bo widzimy dla naszej spółdzielni wiele szans na rozwinięcie eksportu w nowych, niewykorzystywanych do tej pory kierunkach.
Ponadto za sukces należy uznać fakt, że przy takiej destabilizacji rynku mleczarskiego, nasza sytuacja finansowa daje powody do zadowolenia. Rok 2014 zamkniemy bez żadnych strat, a właśnie to było naszym priorytetem – dodaje Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w mleczarni Ryki (SM).
– Z całą pewnością na te zadowalające wyniki wpływa nasza silna pozycja na rynku krajowym. To on jest dla nas najważniejszy, ponieważ polskim odbiorcom sprzedajemy aż 70-80% naszych produktów. W związku z tym, jednym z naszych najważniejszych celów w mijającym roku, było zwiększenie rozpoznawalności naszej marki wśród polskich konsumentów. Zainwestowaliśmy więc w reklamę m.in. w prasie, w radiu i na nośnikach outdoor. Chcieliśmy, aby każdy konsument dowiedział się o naszych znakomitych produktach i jestem przekonany, że udało nam się to osiągnąć – wskazuje Wiceprezes Grzegorz Kapusta
– Jednocześnie stale dążymy do rozwoju technologicznego naszej spółdzielni oraz do poszerzania gamy naszych produktów. W tym roku postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i wprowadzić do naszej oferty sery w plastrach. Następnym krokiem będzie zakup własnej linii do konfekcji sera – dowiadujemy się.
– Co istotne, ryckie sery są już obecne w prawie wszystkich sieciach handlowych na polskim rynku. Hipermarkety są obsługiwane przez naszych pośredników, a z nielicznymi prowadzimy sprzedaż bezpośrednią. Podejmujemy również intensywne starania, aby na stałe wejść z naszymi produktami do dyskontów. To nasz główny cel na kolejny rok.
Podsumowując mijający rok należy też przypomnieć, że ukończyliśmy jedną z naszych największych inwestycji. Wybudowaliśmy niezależną oczyszczalnię ścieków. To jedna z pierwszych w kraju instalacji z systemem membranowym. Jej uroczyste otwarcie planujemy już w styczniu 2015 roku – podsumowuje Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w mleczarni Ryki (SM).