1. Aktualności
  2. Polska

Frąckowiak (ZPSiH): Markety częściej zainteresowane produktami tradycyjnymi

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

– Rok 2014 w handlu był i nadal jest kolejnym krokiem w kierunku umacniania się rynku tradycyjnych, wysokojakościowych produktów nabiałowych – mówi Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Frąckowiak (ZPSiH) magazynowi Forum Mleczarskie Handel. – Choć ze względu na niespodziewany deficyt wysokiej jakości tradycyjnego twarogu – podstawowego surowca w produkcji domowego sera smażonego oraz związane z tym nagłe spore wahania cenowe, nie był to rok łatwy. Będzie to miało oczywiście wpływ na ostateczny wynik finansowy, który w dużej mierze zależeć będzie od tego na ile wzrosty cen surowca udało się przełożyć w cenę sprzedaży i z jakim opóźnieniem w stosunku do wzrostu kosztów.


– Na szczęście zainteresowanie Polaków domowymi serami smażonymi, utożsamianymi przez wielu smakoszy z niezapomnianymi czasami dzieciństwa rośnie nieustannie i co ważne nadal dynamicznie rozszerza się poza rodzime regionalnie rynki – zuważa Grzegorz Marciniak. – Zmniejszająca się coraz bardziej grupa małych sklepików rodzinnych jest zastępowana sukcesywnie przez powstające jak grzyby po deszczu kolejne markety ogólnopolskich sieci handlowych co nie jest pozytywnym zjawiskiem z punktu widzenia dostępności dla klienta zdrowych, tradycyjnych produktów spożywczych. Na szczęście jednak nie wpływa to aż tak negatywnie na podaż naszych produktów na rynku ponieważ markety są już dziś również zainteresowane posiadaniem w ofercie takich regionalnych i pysznych specjałów. Dzięki temu można znaleźć nasze produkty coraz częściej w takich ogólnopolskich sieciach handlowych jak Piotr i Paweł, Auchan, Carrefour, Intermarche, Eko, ale także w innych mniejszych, regionalnych i co ważne dba się o ich obecność na półkach, aby na bieżąco były dostępne dla klienta – zauważa nasz rozmówca.
– W związku z tak dużym potencjałem tego typu produktów w Polsce nie myślimy na razie zbyt intensywnie o eksporcie, ponieważ dużo łatwiej jest zaproponować Polakom ten znany z Wielkopolski przysmak niż zaszczepiać go jako zupełnie nowy produkt w innych krajach. Nie mówimy temu jednak nie i z pewnością kiedyś i na taką ekspansję przyjdzie czas. Póki co nie rozmyślamy również o nowościach produktowych, a staramy się skupić na utrzymaniu najwyższej jakości i najlepszego w Polsce smaku tradycyjnego sera smażonego jaki oferujemy od lat. To najważniejszy atrybut jaki determinuje zakupy właśnie serów smażonych a w nim byliśmy, jesteśmy i nadal chcemy być najlepsi – podsumowuje Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Frąckowiak (ZPSiH)