Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Detaliści łączą siły i tworzą wspólne sojusze zakupowe

Źródło: PLMA   Dodano: 2014-11-13 22:20:26

© fmh
© fmh

Jak podaje PLMA – tradycyjnie dobrze zorientowane stowarzyszenie producentów wyrobów pod markami własnymi – rośnie liczba aliansów sieci detalicznych, które są zorientowanych zakupowo. Chodzi o zwiększenie siły zakupowej wobec dostawców oraz zwiększenie efektywności. We Francji podobny sojusz zawarły Intermarché i Casino, podobny model realizuje od niedawna Auchan I Système U.

Układ Interma Intermarché i Casino obejmuje tylko Francję, ale skupia się na 70-80 największych markach producentów, które odpowiadają za 10 mld € sprzedaży. To różni sojusz Auchan i Grupy Metro, które są zorientowane na marki własne.
W Belgii z kolei Grupa Delhaize oraz włoska Coop dołączyły do sieci E. Leclerc w platformie zakupowej Coopernic.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25