1. Aktualności
  2. Polska

Fresh Logistics: Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Naszą wizją CSR jest wyznaczanie trendów w branży przynoszących dodatkowe korzyści otoczeniu poprzez zrównoważony rozwój – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Ewa Chwiłkowska, Koordynator CSR w firmie Fresh Logistics. – Strategia CSR we Fresh Logistics jest realizowana w ramach koncepcji win-win, co przyczynia się do optymalizacji procesów i kosztów, z korzyścią dla firmy oraz środowiska. W naszej firmie pytamy odbiorców usług i osoby zatrudnione, za pośrednictwem badań satysfakcji klientów oraz pracowników, o preferowane formy zaangażowania społecznego. Na pierwszym miejscu wskazują oni niezmiennie troskę o środowisko naturalne oraz promowanie bezpieczeństwa na drodze.

– Działania związane z obszarem pro-ekologicznym dotyczą floty samochodowej, sposobu funkcjonowania biur i magazynów, a także są związane z budowaniem świadomości ekologicznej wśród pracowników i interesariuszy. W 2012 roku wprowadziliśmy domyślne drukowanie dwustronne, a rok później rozpoczęliśmy projekt „e-faktura wyższa kultura”, co w znacznym stopniu przyczyniło się do obniżenia zużycia papieru w skali całej firmy. Nieustannie od 2010 roku prowadzimy szkolenia z eco-drivingu, których celem jest nie tylko uświadomienie kierowców oraz pracowników o sposobach oszczędności paliwa oraz zmniejszenia emisji spalin, ale również zwiększenie bezpieczeństwa na drodze – wylicza Ewa Chwiłkowska.– Istotnym elementem działalności proekologicznej jest również polityka firmy względem zatrudnianych przez siebie przewoźników – ukierunkowana na odmładzanie floty samochodowej, co wpływa na zmniejszenie emisji szkodliwych substancji np. CO2.Stosujemy rozwiązania inwestycyjne, które mają znaczny wpływ na ograniczanie zużycia zasobów naturalnych, np. automatyzację włączania światła i uruchamiania wody w pomieszczeniach kuchennych i toaletach czy wymiana oświetlenia na bardziej energooszczędne typu LED. Co więcej, stosujemy naklejki ekologiczne, przypominające o ekologicznych zachowaniach. Ponadto, przeprowadzamy tzw. „zielone audyty” mające na celu weryfikację pro-ekologicznych zachowań naszych pracowników – dodaje Koordynator CSR w firmie Fresh Logistics.– W trosce o kondycję naszych pracowników co roku organizujemy Tydzień Zdrowia, podczas którego pracownicy mają możliwość skorzystania z porady dietetyków, masaży lub gimnastyki pod okiem profesjonalnych trenerów. W 2013 oraz 2014 roku została zorganizowana Rabeniada – biegi sztafetowe, której celem było promowanie aktywnego wypoczynku i zdrowego stylu życia wśród pracowników. Ponadto w najbliższym czasie przeprowadzony zostanie konkurs dla operatorów wózków widłowych, obejmujący m.in. szkolenie z bezpiecznego poruszania się po magazynie oraz test bezpieczeństwa – podkreśla nasza rozmówczyni.– Mając na uwadze bezpieczeństwo transportowanych towarów oraz bezpieczeństwo na drodze, pod koniec 2014 roku wdrożymy procedurę badania stanu trzeźwości, która będzie miała zastosowanie dla kierowców oraz pracowników. W naszej firmie kierujemy się zasadami Kodeksu Etyki, zgodnie z którym zarówno nasi pracownicy jaki i interesariusze zobowiązani są do etycznych zachowań, co z całą pewnością wpływa na pozytywny wizerunek firmy na rynku – mówi Ewa Chwiłkowska.– Jako firma społecznie odpowiedzialna, jesteśmy świadomi jak ważne są pozytywne relacje ze społecznością lokalną. Nasi pracownicy aktywnie uczestniczą w programie wolontariatu pracowniczego oraz różnorakich akcjach charytatywnych. Co więcej, chętnie dzielą się swoją wiedzą uczestnicząc w wykładach na uczelniach wyższych bądź też biorąc udział w programie „Shadowing”, dzięki któremu studenci mają możliwość zapoznania się z codziennymi obowiązkami kadry zarządzającej Fresh Logistics. Dzięki takim inicjatywom zyskujemy przewagę konkurencyjną oraz uzyskujemy informacje zwrotne na temat naszych działań i wizerunku jako pracodawcy – podsumowuje przedstawicielka Fresh Logistics.– Działania z zakresu CSR budują niematerialne dziedzictwo firmy, wzmacniając markę. W Fresh Logistics kierujemy się słowami noblisty Miltona Friedmana, który zauważa, iż przedsiębiorstwo tak długo może kontynuować swoją działalność, jak długo społeczeństwo uważa, że jest mu ona potrzebna. Dlatego nie zawsze działania CSR muszą przynosić wymierne zyski w postaci oszczędności, ale również wzmacniać przewagę konkurencyjną, wpływać na wzrost zaufania oraz zwiększać niematerialne dziedzictwo – podkreśla nasza rozmówczyni.

Ostatnie wiadomości o firmie