1. Aktualności
  2. Polska

JAS-FBG: CSR nie było dla nas czymś nowym

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© jas-fbg

– JAS-FBG od początku swej działalności była wrażliwa na szeroko pojęte środowisko, w którym przyszło jej funkcjonować – mówi Forum Mleczarskiemu Włodzimierz Papier, Dyrektor ds. Marketingu w JAS-FBG. – W tym kontekście, samo wdrożenie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu nie stanowiło dla spółki wyzwania zmieniającego optykę współistnienia z interesariuszami. Jako firma etyczna, nigdy nie zalegaliśmy z płatnościami i na przestrzeni ostatnich sześciu lat prowadziliśmy zaledwie kilka postępowań w sądzie pracy, przy zatrudnieniu bliskim tysiąca pracowników. Napawa nas dumą to, że przeciętny staż pracy w JAS-FBG wzrósł do siedmiu lat. Flota JAS-FBG w całości składa się ciężarówek spełniających normy emisji spalin EURO 5 i EURO 6. Jest w tym pozytywistyczny rys w rozumieniu pracy od podstaw – mówi Włodzimierz Papier.


– Od wielu też lat wspieramy najmłodszych sportowców, uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Nie sponsorujemy sportu dla reklamy, istotny jest dla nas jego walor wychowawczy. Współdziałamy z wyższymi uczelniami i szkołami o profilu logistycznym, wspomagając proces dydaktyczny, zarówno rzeczowo, jak i merytorycznie. To niektóre tylko podstawy obecności JAS-FBG w życiu publicznym. Udzielamy także daleko idącego wsparcia wszelkim inicjatywom sprzyjającym integracji lokalnych społeczności – wskazuje nasz rozmówca.
– Należy rozróżnić korzyści płynące z CSR dla spółki od korzyści dla środowiska. JAS-FBG postrzega pożytki z własnej aktywności w ramach CSR przede wszystkim w kontekście korzyści interesariuszy. Odczuwane przez nich korzyści implikują pożytek dla spółki. W takim rozumieniu są to wartości nie do przecenienia, tworzące symbiotyczny związek – podkreśla nasz rozmówca.