Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Hochland Polska: Sery pleśniowe to druga najbardziej dynamicznie rosnąca kategoria sera

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2014-10-06 12:08:21

© hochland polska

– Potencjał krajowego rynku serów pleśniowych oceniamy bardzo dobrze, sery pleśniowe generują dziś sprzedaż roczną o wartości niemal 300 mln PLN – mówi Forum Mleczarskiemu Jacek Wyrzykiewicz PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Kategoria systematycznie rośnie rok do roku i przyczynia się do rozwoju całego rynku sera w Polsce, jest drugą najdynamiczniej rosnącą kategorią sera, notuje + 5% rok do roku. Siłą kategorii serów pleśniowych jest dywersyfikacja produktów i otwartość Polaków na nowości na półce – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.

– Camembert jest nadal największym segmentem serów pleśniowych i w największym stopniu przyczynia się do ich wzrostu. Także kategoria serów pleśniowych pakowanych rozwija się z największą dynamiką sprzedaży. Rynek nadal rozwija się, obecnie głównie w kierunku produktów najwyższej jakości, praktycznie zapakowanych, jednym słowem coraz bardziej wygodnych dla potencjalnego konsument – dodaje PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
– Sery pleśniowe generują największą cash marżę. W kanale tradycyjnym z reguły mamy do czynienia z bardziej ubogą ofertą asortymentową. Ekspozycja serów Hochland musi się odbywać w regałach i ladach chłodniczych. Ważne jest, aby uwrażliwić sprzedawców na preferowane, zawsze umieszczone na opakowaniu, warunki przechowywania serów. Efektywne zarządzanie asortymentem to korzyści zarówno dla konsumenta, jak i detalisty. Mierząc udziałami rynkowymi upodobania konsumentów, w ofercie Hochland jest mnóstwo hitów dostępnych w kategorii serów pleśniowych. Nasza konsumpcja serów pleśniowych na głowę osiąga w dalszym ciągu zaledwie kilka procent tego, co zjadają Niemcy czy też Francuzi. Skala rozwoju rynku w najbliższym czasie jest jednak trudna do oszacowania, wszelkie zmiany nas otaczające mogą przynieść różne scenariusze – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25