1. Aktualności
  2. Świat

USA: Grupa Bel uruchamia swój 28. zakład na świecie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Zakład zbudowano w Brookings, w Południowej Dakocie. Położony na 19 hektarach wytwarzać będzie 1,5 mln porcji sera rocznie. Jego budowa jest odpowiedzią na rosnący popyt na sery Mini Babybel na rynku amerykańskim. W 2013 roku sprzedaż tego sera wzrosła o 24% i sięgnęła 10 tys. ton. Oznacza to dla Francuzów, że Stany Zjednoczone stały się największym rynkiem sprzedaży sera Mini Babybel.

Brookings jest trzecim zakładem Bela w USA, który działa na rynku amerykańskim od 1979 roku. Od tego czasu Mini Babybel był pozycjonowany jako zdrowa i zabawna przekąska do jedzenia w trybie „on the go”.
Grupa Bel odnotowuje w USA rosnącą sprzedaż produktów globalnych marek serów: Krówka Śmieszka, Mini Babybel i Boursin oraz serów lokalnych marek: Merkts, Kaukauna, Price\'s Pimiento i Wispride. Sprzedaż wolumenowa Mini Babybel jest równa trzem czwartym całej produkcji. Średnioroczne wzrosty sprzedaży za ostatnei lata wyniosły 11% - wynika z komentarza Frédérica Nalisa, Wiceprezesa Bel w Ameryce Płn i Płd oraz Dyrektora Generalnego Marek Bel w USA.
Nowy zakład kosztował 144 mln USD i budowany był dwa lata. Linie technologiczne składali inżynierowie Bela, aby dopilnować, by produkt końcowy był najbliższy jakości i smakowi produktów francuskich. Próby produkcyjne trwały od lipca.
Grupa Bel sprzedaje na świecie swoje produkty pod pięcioma głównymi i dobrze kojarzonymi markami: Krówka Śmieszka, Mini Babybel, Kiri, Boursin i Leerdammer. Mini Babybel odnotowuje wzrost sprzedaży we Francji na poziomie 7%, a w całej Europie średnio 6%.