1. Aktualności
  2. Polska

Eurocash nabędzie 50% udziałów w spółce będącej jednym z największych franczyzobiorców sieci Delikatesy Centrum

Źródło: Eurocash
Autor: Janusz Górski

Eurocash nabędzie 50% udziałów w Firmie Rogala, prowadzącej blisko 50 sklepów franczyzowych w ramach sieci Delikatesy Centrum. Jej sprzedaż detaliczna w 2013 r. sięgnęła blisko 285 mln zł. Firma Rogala będzie zarządzana przez dotychczasowych właścicieli w oparciu o umowę franczyzową z siecią Delikatesy Centrum. Celem transakcji jest budowa długoterminowego partnerstwa z jednym z głównych fanczyzobiorców i zapewnienie stabilnego rozwoju sieci Delikatesy Centrum.


– Naszą intencją przy zawieraniu tej transakcji jest zapewnienie Państwu Rogala stabilności i bezpieczeństwa finansowego, a Grupie Eurocash silnego odbiorcy i profesjonalnego partnera sieci franczyzowej Delikatesy Centrum. Sklepy Delikatesy Centrum prowadzone przez Państwa Rogala są wzorowe, mają świetne lokalizacje, ich wyniki są bardzo dobre, a w firmie jest duża wiedza i doświadczenie – komentuje Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.
Na podstawie podpisanej umowy, Eurocash będzie miał prawo powoływania członka zarządu spółki, ale firma i sklepy będą dalej zarządzane przez Państwa Rogala. Firma będzie funkcjonować jako franczyzobiorca Delikatesów Centrum w oparciu o dotychczasową umowę franczyzową oraz o prawa i obowiązki dotyczące wszystkich franczyzobiorców.
– Współpracujemy z Eurocash już od 8 lat, budując wzajemne zaufanie. Uznaliśmy, że Eurocash będzie dla nas najlepszym partnerem. Dzięki podpisanej umowie realizuję wartość, którą razem z rodziną tworzyliśmy przez wiele lat ciężkiej pracy. Pozyskane ze sprzedaży udziałów środki będziemy mogli przeznaczyć m.in. na dalszy rozwój spółki, a jednocześnie nie tracimy kontroli nad naszą firmą, którą dalej będę prowadzić – mówi Jerzy Rogala, założyciel i właściciel Firmy Rogala.
Eurocash jest otwarty na zawieranie podobnych transakcji w przyszłości. – Jesteśmy zainteresowani wspieraniem naszych najlepszych franczyzobiorców, którzy posiadają dobre lokalizacje, a dzięki uzyskanym środkom mogą zapewnić bezpieczeństwo finansowe swoim rodzinom oraz dynamiczny rozwój prowadzonym przez nich biznesom – dodaje Jacek Owczarek. Działania te są realizowane w ramach długoletniej strategii Eurocash, nakierowanej na wspieranie przedsiębiorczości w Polsce i na zapewnienie, aby małe i średnie sklepy zarządzane prywatnie i lokalnie pozostały najważniejszą siłą handlową w Polsce.