1. Aktualności
  2. Świat

Japonia: Meiji zwiększa obroty działu mlecznego o 4,3%

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Wyniki roczne firm japońskich podawane są w okresie sierpień 2013-lipiec 2014. Meiji jest koncernem multiproduktowym: wytwarza żywność (88% obrotów) i farmaceutyki (12%). W dziale Food znaczącą część stanowi dział mleczarski i słodycze. Meiji to absolutny lider na Wyspach Japońskich: posiada 22,1% rynku mleka, 44,3% rynku jogurtów i 36,8% rynku lodów.


Oczkiem w głowie firmy są produkty probiotyczne: Meiji Bulgaria Yogurt i Meiji Bulgaria Yogurt Drink. Firma odnotowuje znaczący wzrost sprzedaży produktów probiotycznych, a także pewien wzrost sprzedaży samego mleka (choć rynek mleka ogółem w Japonii lekko spada). Ogółem wartość sprzedaży produktów mleczarskich i lodów produkowanych przez Meiji sięgnęła równowartości 4,6 mld euro.
Cały rynek jogurtów wart jest w Japonii 340 mld jenów tj. 2,47 mld euro.