1. Aktualności
  2. Polska

Danone Polska: Wybierając benefit żywieniowy konsumenci płacą więcej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© danone polska

– Rynek produktów funkcjonalnych stanowi dość duży i znaczący segment rynku świeżych produktów mlecznych, np.: w nowoczesnych kanałach dystrybucji jest on o 30% większy od segmentu pitnych jogurtów smakowych, dwa razy większy od segmentu deserów i tylko nieznacznie mniejszy od segmentu produktów dla dzieci czy jogurtów naturalnych (wg wartości sprzedaży, dane Danone za Nielsen, dane skumulowane luty-maj 2014: w segment produktów funkcjonalnych wchodzą: Actimel, Danacol, Activia, Jogobella l. casei, Benecol, Magda Probiotic). Produkty takie są wybierane przez osoby, które mają dużą świadomość tego jaki wpływ, na własne zdrowie i swojej rodziny, ma to co jedzą. Stąd wybierając jogurty oferujące dodatkowy benefit żywieniowy, są w stanie zapłacić za nie więcej niż za produkty standardowe – mówi Przemek Pohrybieniuk, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Zrównoważonego Rozwoju w Danone Polska.


– Produkty funkcjonalne to nie tylko szczególna troska o zdrowie, ale też znakomity smak i różnorodny format, oczekiwany przez wymagających konsumentów. Stąd każdego roku pojawiają się na rynku nowe propozycje odpowiadające różnym momentom konsumpcji (np.: rozszerzenie portfolio Activii o produkty śniadaniowe takie jak Activia Owsianka i Activia Pełne Ziarno), grupom wiekowym (np.: Actimel w butelkach z wizerunkami bajkowych postaci dla dzieci, ale też bardzo popularna wśród seniorów Activia Naturalna), jak i sezonowym gustom kulinarnym (np.: letnie smaki Activii w butelce dla młodych osób ceniących wygodę) – dodaje Przemek Pohrybieniuk, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Zrównoważonego Rozwoju w Danone Polska.