1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Mengniu Dairy po wchłonięciu Yashili notuje 25% wzrost

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Mengniu stał się liderem rynku chińskiego w mleku UHT, mleka spożywczego oraz produktów chłodzonych (Nielsen). Marki należące do Mengniu: Milk Deluxe, Yoyi C, Fruit Milk Drink, Champion iFuture Star są liderami rynkowymi. W segmencie mleka UHT Mengniu wypuściło na rynek produkty marek Prime Ranch Pure Milk, Future Star Kid Organic Milk, Future Star Kid Walnut Milk i Future Star Kid Strawberry Milk. Rynek odebrał również dobrze produkty Minion Banana Milk dzięki użyciu słynnej postaci z kreskówki na opakowaniu. W tym samym czasie marka Yoyi C odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie dwucyfrowym.


Razem z firmą Danone Mengniu wprowadcziłą na rynek produkty marki Bio Fruity Mixi do kanału convenience. Ten funkcjonalny produkt ma poprawiać trawienie i wzmacniać układ immunologiczny. Firma w tym samym czasie umacniała system traceability produktów z kategorii odżywek dla niemowląt, na którym obserwuje się akcelerację popytu dzięki luzowaniu polityki jednego dziecka.
Mengniu rozwiaj również linię serową. Szczególna rolę ma tu pełnić smakowy Kids Cheese Stick o smaku truskawki. Innym przedsięwzięciem jest świeży ser marki European Fermented Milk bez dodatku konserwatnów ani barwników.