1. Aktualności
  2. Świat

Fonterra tworzy partnerstwo z Beingmate, by zgarnąć część rynku wartego 21 mld euro

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Beingmate to czołowa chińska firma zajmująca się wytwarzaniem odżywek dla niemowląt. Partnerstwo jest efektem wspólnych wniosków obu firm co do bardzo dobrych perspektyw rynku odżywek w Chinach. Zintegrowany łańcuch dostaw będzie obejmował zakłady produkcyjne w Nowej Zelandii, Australii i Europie. Partnerstwo oznacza w praktyce zakup 20% udziałów w Beingmate. Następnie zostanie utworzone joint-venture, które zakupi zakłąd Darnum w Australii należący do Fonterry. Kolejnym krokiem będzie umowa dystrybucyjna na sprzedaż mleka marki Anmum należącej do Fonterry.


Theo Spierings, CEO Fonterry ocenai porozumienie jako partnesrtwo między dwiema czołowymi firmami zajmującymi się produkcją odżywek na świecie. Partnerstwo to ma także przyczynić się do podniesienia jakości i standardów bezpieczeństwa odżywek dla dzieci.
Składniki będą pochodzić z Darnum w Australii, Heerenveen w Holandii i zakładów Dairy Crest w Wielkiej Brytanii.
Rynek odżywek w Chinach jest wart 11,43 mld euro i do 2017 roku prawie podwoi się osiągając 21 mld euro. Czynnikami, które sterują tym wzrostem jest urbanizacja, rosnące dochody Chińczyków, luzowanie polityki jednego dziecka i preferencje wobec marek premium.