1. Aktualności
  2. Polska

Frąckowiak (ZPSiH): Niska cena jest zaprzeczeniem jakości, tradycji i smaku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© frąckowiak

– Kategoria produktów regionalnych i tradycyjnych już z definicji stanowi mocny potencjał sprzedażowy w obecnych czasach pośpiechu i wygody niezdrowego jedzenia – mówi Forum Mleczarskiemu Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – Klient chętnie szuka i kupuje te produkty, o ile są w asortymencie jego sklepu. Jeśli nie, ma do wyboru inne, powszechnie dostępne albo inny sklep, w którym stawia się na jakość i różnorodność produktów i stają się one wyróżnikiem przyciągającym popyt. Dzięki temu branża handlowa coraz bardziej interesuje się tą kategorią produktów, ale niestety nadal wymaga niskiej ceny, która jest przecież zaprzeczeniem jakości, tradycji i smaku, który pamiętamy z dzieciństwa.


– Można by rzec: coś za coś. Produkty regionalne i tradycyjne zaspokajają gusta i wyjątkowe wymagania świadomych klientów i dlatego są nieco droższe. Jednak nie na tyle, aby szczególnie nadszarpnąć portfel. Warto jeść produkty, które dają zadowolenie w czasie i po jedzeniu, nawet jeśli kosztują nieco więcej a nie te, które cieszą tylko przy zakupie (z powodu niższej ceny) a po już nie, ponieważ nie smakowały... Cóż z oszczędności na takim produkcie... Teoretycznie zaoszczędzi się jeszcze więcej nie kupując go w ogóle i przeznaczając budżet na zakupy produktów tradycyjnych, które nigdy nie zawodzą smakiem. Jak nasz domowy ser smażony.