Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Euroser: Sery solankowe bardzo dobrze rotują

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2014-08-22 10:39:14

© euroser

– Segment serów solankowych sukcesywnie wzrasta na rynku polskim – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Magdalena Lewalska, Marketing Assistant w firmie Euroser. – Poszerza się również asortyment oferowanych serów w tej kategorii. Popularne stają się coraz bardziej sery wytwarzane na bazie mleka koziego. Zmiany poziomu sprzedaży serów solankowych uzależnione są między innymi od pór roku. Na pewno cieplejsze z nich powodują zwiększone zapotrzebowanie na sery tego typu. Wtedy też częściej konsumenci korzystają z przepisów kuchni śródziemnomorskich, jak włoska, czy grecka, które bogate są w dania z użyciem serów solankowych, jak np. sałatka grecka – dodaje Magdalena Lewalska.


– Najlepiej rotujące sery solankowe mieszczą się w gramaturze od 150 do 200 g i są wytwarzane z mleka krowiego. Silną pozycję na rynku oraz wielu zwolenników zdobyły również sery solankowe produkowane z mleka koziego. Poszukiwane są też sery wytwarzane z mleka owczego.
Nastawienie handlowców do kategorii serów solankowych jest bardzo pozytywne, ponieważ są to dobrze rotujące produkty, a segment nadal się rozwija. Sery solankowe są też świetnym uzupełnieniem szerokiej oferty serów i gwarantem dobrej sprzedaży – wskazuje nasza rozmówczyni.

– Jedynym zagrożeniem dla stałości rozwoju grupy serów solankowych jest ich zależność od pór roku oraz sezonowa dostępność koziego mleka, którego ograniczone czasem zasoby blokują produkcję serów. Nie są to jednak czynniki zagrażające istnieniu i rozwojowi kategorii – podsumowuje Magdalena Lewalska, Marketing Assistant w firmie Euroser.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2017
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25