Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Polacy nie chronią przed słońcem ani siebie, ani żywności

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2014-07-29 15:40:23

© tetra pak
© tetra pak

Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Tetra Pak* wynika, że blisko połowa Polaków (46%) nie chroni skóry przed działaniem promieni słonecznych, a blisko trzy czwarte (70%) nie zwraca uwagi na ochronę żywności przed światłem. Jednocześnie kartony do żywności to opakowania skutecznie chroniące żywność przed działaniem światła.

Czy odważyłabyś się wyjść latem na dwór nie zabezpieczając skóry przed szkodliwym działaniem promieni UV? A co z żywnością? Czy chronisz jedzenie przed światłem? Dla wielu osób nie do pomyślenia jest wyjście na plażę czy wylegiwanie się na leżaku przy basenie bez kremu z filtrem, okularów przeciwsłonecznych czy kapelusza. Jednak, jak wynika z badań zleconych tego lata przez Tetra Pak, aż 46% Polaków nie chroni skóry przed słońcem. Więcej, bo aż 70%, nie zastanawia się też, jak słońce i światło wpływają na produkty spożywcze.
Tego lata zadbaj o siebie i o to, co jesz! Używaj kremów z odpowiednim filtrem i wybieraj soki i produkty mleczne w opakowaniach kartonowych, które najlepiej chronią żywność przed światłem!
– Opakowania wielowarstwowe do żywności, zwane popularnie kartonami, stanowią doskonałą barierę dla światła i innych czynników zewnętrznych, dzięki czemu produkty w nie zapakowane, takie jak soki, napoje i produkty mleczne są skutecznie chronione przed utratą cennych wartości odżywczych – powiedział Radosław Rozmierski, menedżer ds. zapewnienia jakości na Europę Centralną i Północną, Tetra Pak.
Co zaskakujące, według badań Polacy mają wysoką świadomość tego, jak światło słoneczne wpływa na produkty spożywcze. 54% respondentów wiedziało, że pod wpływem światła żywność zmienia kolor, 44%, że zmienia smak, a 37% było świadomych, że światło niszczy cenne składniki odżywcze i zmienia zapach produktów spożywczych. Mimo tej wiedzy, mniej niż jedna na trzy badane osoby (zaledwie 30%) bierze to pod uwagę przy zakupie żywności. Wyniki dotyczące stosowania filtrów słonecznych – używa ich tylko nieco ponad połowa Polaków – także pokazują, że konsumenci, którzy wiedzą jak niebezpieczne mogą być promienie słońca, nie próbują się przed nimi chronić.
– Latem jedzenie i napoje, tak samo jak ludzie, narażone są na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Tlen i światło zmieniają smak i wartość odżywczą takich produktów jak mleko, soki czy napoje owocowe. W przypadku mleka i produktów na jego bazie, światło powoduje rozpad witamin i przyspiesza rozkład tłuszczu, co objawia się zmienionym smakiem. Soki i napoje owocowe pod wpływem światła zmieniają kolor i tracą cenne składniki takie, jak witamina C czy betakaroten”– wyjaśnia Radosław Rozmierski.
Najważniejszą funkcją opakowania do żywności jest ochrona zawartego w nim produktu przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych. Kartony do żywności stanowią barierę nie tylko dla powietrza, zanieczyszczeń i bakterii, lecz także dla światła. Zapakowana w nie żywność zachowuje więc wszystkie wartości, w tym cenne witaminy, a także naturalny smak, aromat i kolor. Dzięki aseptycznej technologii przetwarzania i pakowania firmy Tetra Pak, soki i produkty mleczne w opakowaniach kartonowych nie wymagają chłodzenia ani stosowania konserwantów. Kartony do żywności są więc idealnym opakowaniem dla pożywnych i zdrowych napojów, po które warto sięgać niezależnie od tego czy opalasz się na plaży, wędrujesz po górach, czy zwiedzasz zabytki.
* Badanie przeprowadzone na grupie 800 osób w wieku 15-50 przez Internetowy Instytut Badań Rynkowych.
O firmie Tetra Pak
Tetra Pak to światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności. W ścisłej współpracy z klientami oraz dostawcami, dostarcza bezpieczne, innowacyjne oraz przyjazne środowisku produkty, które każdego dnia zaspokajają potrzeby setek milionów ludzi w ponad 170 krajach na całym świecie. Firma zatrudnia 23 tysiące osób w swoich 85 oddziałach. Firma wierzy w odpowiedzialne podejście do roli lidera branży oraz ideę zrównoważonego rozwoju w biznesie. Motto „Chroni To, Co Dobre” odzwierciedla dążenia Tetra Pak do tego, aby żywność była bezpieczna.
Tetra Pak zarejestrował oddział w Polsce 29 marca 1990 roku, jednak pierwsza linia opakowaniowa Tetra Pak ruszyła rok wcześniej w zakładach Hortex w Przysusze. W krótkim czasie Tetra Pak stał się liderem wśród dostawców kartonowych opakowań do płynnej żywności w Polsce i przyczynił się do rozwoju nowych segmentów rynku produktów spożywczych, takich jak mleko UHT czy soki owocowe. W Polsce działa obecnie ponad 100 linii pakujących dostarczonych przez Tetra Pak. Firma oferuje kompletne linie technologiczne do produkcji mleka, przetworów mlecznych, soków i napojów owocowych i warzywnych oraz przetworów owocowo-warzywnych.
Więcej informacji na temat Tetra Pak dostępnych jest na stronie www.tetrapak.pl

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25