1. Aktualności
  2. Polska

Danone: Trend naturalności gasi popyt na niektóre desery mleczne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Desery mleczne są najbardziej impulsywnym segmentem wśród świeżych produktów mlecznych. Co za tym idzie w największym stopniu dotykają go takie czynniki jak np.: spadek optymizmu konsumentów związany z obwieszczanym w mediach kryzysem – mówi Forum Mleczarskiemu Maria Pyczak-Brulińska, Kierownik ds. Aktywacji Kupującego w firmie Danone. – Ponadto obserwujemy silny zwrot ku naturalności, co skutkuje wypieraniem przez np.: jogurty naturalne deserów z półek sklepowych.


– Wszystko to powoduje spadek sprzedaży segmentu deserów mlecznych w ostatnim roku o 3% (Dane: Danone za Nielsen Polska, cały kraj, dane roczne: Kwiecień\'13 - Marzec\'14 vs Kwiecień\'12 - Marzec\'13). Co warte odnotowania, jedynym kanałem, który zyskuje w obecnej sytuacji są dyskonty - to jedyny rosnący kanał sprzedaży. Dobrze sprawdzają się tu specjalne edycje produktów, np.: limitowane letnie edycje Fantasii z sezonowymi dodatkami tj. cytrusy w sezonie wakacyjnym 2014 – wskazuje Maria Pyczak-Brulińska z Danone.
– Segment deserów mlecznych zachowuje się podobnie jak cały rynek świeżych produktów mlecznych. Na pewno dobrze radzą sobie produkty, które pozwalają konsumentowi oderwać się na chwilę i sprawić sobie krótką chwilę przyjemności, takie jak Fantasia. Jednak długofalowo patrząc, silniejsze wydają się produkty naturalne, mniej tłuste i zawierające mniej cukru. Coraz częściej widzimy też, że poszukując chwili przyjemności konsumenci wybierają np.: jogurty naturalne i samodzielnie dobierają do nich dodatki – zauważa nasza rozmówczyni.
– Desery dla dzieci są segmentem szeroko promowanym, znacznie silniej niż analogiczny segment dla dorosłych Polaków. Ponad to, dzieci zdają się w mniejszym stopniu poddawać trendowi naturalności, a słodkie smaki, słodycze i desery np.: o smaku czekoladowym, są i zawsze będą lubiane i pożądane przez dzieci – wskazuje Kierownik ds. Aktywacji Kupującego w firmie Danone.
– Desery zazwyczaj nie goszczą na co dzień w naszej diecie. Sięgamy po nie w chwili relaksu, gdy chcemy sprawić sobie odrobinę przyjemności, zapewnić przez chwilę szczyptę luksusu. To właśnie konsumenci znajdują w takich produktach jak Fantasia: najwyższą jakość i najlepszy smak.
Naszych konsumentów przyciągają także specjalne oferty np.: edycje limitowane, które spełniają zadanie zapewnienia różnorodności asortymentu i ciekawości odkrywania nowych smaków – podsumowuje Maria Pyczak-Brulińska, Kierownik ds. Aktywacji Kupującego w firmie Danone.