1. Aktualności
  2. Polska

Masmal: Nasze sklepy patronackie to właściwy kierunek rozwoju

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© masmal

– To co obserwujemy w Polsce w ostatnich latach to głównie ekspansja sieci handlowych. Ma to przełożenie również na sprzedaż produktów Masmal, która w tym obszarze rośnie rok do roku. Jednakże, kanał tradycyjny nadal ma duży udział w strukturze sprzedaży. Pomimo słabszych trendów ogólnopolskich podejmujemy działania marketingowe, które pozwalają osiągać nam założenia budżetowe – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Szymon Rybczyński, Prezes Zarządu w firmie Masmal Dairy.


– Działanie niezrzeszonych przedsiębiorców jest coraz trudniejsze. Właściciele podmiotów, które nie przynależą do żadnej sieci franczyzowej muszą mieć duże zaplecze pozwalające im konkurować na rynku. Mowa tu nie tylko o zasobach materialnych, ale także o zasobach ludzkich – wskazuje Szymon Rybczyński.
– Współpraca firmy Masmal z sieciami sklepów spotyka się z dużą aprobatą społeczeństwa. Dotychczas otworzyliśmy już 6 sklepów patronackich, oferując przy tym pomoc w wystroju i obrandowaniu. Przed każdym otwarciem przeprowadzamy niezbędne szkolenia dla pracowników, co przekłada się na jeszcze większe zadowolenie klientów. Jest to warunek konieczny, gdyż w sklepach patronackich dostępny jest cały asortyment naszej firmy. Dziś wiemy, że to właściwy kierunek rozwoju. Niebawem powstaną kolejne sklepy patronackie – dodaje nasz rozmówca.
– Sieci franczyzowe, które się stale rozwijają dają know-how, zaplecze i na pewno ułatwiają prowadzenie biznesu. Duże znaczenie będzie miał stopień zaangażowania kierownictwa franczyzodawców w tworzenie odmiennych modeli funkcjonowania placówek tak, aby zdobyć przewagę w odniesieniu do dyskontów lub supermarketów. Pozwoli to wyróżnić się, zdobyć klienta i osiągnąć sukces – podsumowuje Prezes Zarządu w Masmal Dairy.