1. Aktualności
  2. Polska

Bielmar (ZT): Konsumenci polubili komfort zakupów w dyskontach

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© bielmar

– Aktualnie liderem dystrybucji tłuszczów do smarowania i tłuszczów do pieczenia są dyskonty spożywcze, oferujące szeroki asortyment marek własnych – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Aleksander Szałajko, Starszy Specjalista ds. Komunikacji w Bielmar (ZT). – Konsumenci polubili ten wygodny format sklepów ze względu na komfort zakupów (stosunkowo niewielką powierzchnię, dostęp do miejsc parkingowych) i atrakcyjne ceny podstawowych produktów. Jakość oferty firmowanej marką własną jest coraz wyższa, co czyni ją konkurencyjną wobec produktów markowych.


– Należy jednak pamiętać, że konsumenci nauczyli się dokonywać świadomych wyborów. To prawda, że zawsze będzie grupa dla której atrakcyjna cena będzie priorytetem podczas zakupów, lecz wymagający odbiorcy coraz większą wagę przywiązują do wartości dodanych, jakie niosą ze sobą renomowane marki. Wieloletnia tradycja produkcji, polskie pochodzenie składników, odpowiednia – pełnowartościowa gramatura, czy zawartość tłuszczu, stają się na nowo czynnikami przesądzającymi o decyzji zakupowej. W przypadku oferty Bielmar (ZT), której flagowe marki, jak chociażby margaryna Palma z Murzynkiem są na rynku od niemal 40 lat, ważną rolę odgrywa także aspekt emocjonalny. Konsumenci sięgają po produkty, które pamiętają z rodzinnego domu i kojarzą z doskonałymi wypiekami mamy bądź babci. To ważna przewaga konkurencyjna produktów markowych nad ofertą marek własnych. Nie można także zapominać, że kluczem do efektywnej sprzedaży jest przede wszystkim szeroka dystrybucja, dlatego w równym stopniu staramy się być obecni z naszą ofertą w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym – wskazuje Aleksander Szałajko.